23 september, Äntligen helg!

Ett pass kvar och sen är det helg för mig – så skönt! Jobbar natt på måndag så jag är nästan ledig 3 dagar.

Promenerade hem från jobbet igår, det är verkligen mörkt nu vid 21 tiden. Tyvärr har inte alla cyklister insett det utan det är ack så många som kör utan  lyse! Visst kan vi gångare också se till att ha reflexer men till vilken nytta när hälften av alla cyklister inte har lyse? Det dumma är ju att det inte ens kostar mycket pengar att köpa ett lyse som funkar. Jag kan tycka att NTF eller nån borde stå och dela ut set med fram- och baklyse till alla svarta hojister, det vore att främja säkerhet i trafiken.
Om jag vinner mycket pengar på lotto ska jag köpa såna set och dela ut själv! 😉

Förra helgen när jag skulle cykla till jobbet så var gatulysen släckta en sträcka och det var SKITLÄSKIGT! Mitt cykellyse är ganska bra men jag såg inte ett skit, inte ens var vägen gick 😦
Som tur var så tändes dom vid idrottsplatsen uppe vid Iksu och strax efter det mötte jag en svart cyklist, och lite efter det så cyklade jag förbi två mörkt klädda killar som gick i bredd – den ena gick mitt på vägen så jag fick plinga. Tänk om jag inte sett dom?
Jag tror faktiskt att jag hellre tar att cykla/gå på bilväg för bilisterna har iallafall lysen, fast här i stan är de ju inte vana vid det så de skulle väl skita knäck!!
Oj nu känns det ju verkligen som att välja mellan pest eller kolera! :-S

Dags bege sig till jobbet för sista passet innan helg! Ska vi tro att det blir en galen fredag? Jag gör då det! 😉

Leave a Reply

