21 september

Pissväder är det ute 😦
Gör mig inte särskilt sugen att cykla till jobbet men såvida det inte fullkomligt vräker ner när det är dags för mig att bege mig så ids jag inte ta bussen heller. Jag kan ju förvisso promma till jobbet oxå, jag får finurla lite på det 🙂

Jag var på stan igår innan min fikadejt med världens bästaste Harriet.  Jag tänkte vara på HM och kolla efter en färgglad tröja, jag är så less allt grått och svart jag har i min garderob, men jag hade totalt glömt bort att de flyttat! Jag vart helt ställd först men jag hittade ju igen deras nya butik i postgången. Däremot gillade jag inte den!! Jag tror att det är för att jag inte hittade i den som i den förra, och så tyckte jag att det luktade lite alkis därinne. Systembolaget ligger ju i samma lokal och alkisarna brukar kunna hänga där så det hänger lite i luften, lukten av tobak, sprit och urin typ. Jag hoppas lukten försvinner, för HM’s skull!

Nå nu hittade jag ingen tröja på HM men däremot provade jag en på Åhlens som jag förvisso inte köpte nu men jag får ju lön nästa vecka 😉

Som vanligt var det jättetrevligt att surra med Harriet. Vi valde att gå på Göteborg den här gången, jag har bara varit dit en gång på alla år jag har bott här men det lär bli fler gånger. Jag hade inte tänkt fika nåt men ajja de hade pecancheesecake så jag tog en bit. Jag tänkte ju att det bara var kakbiten jag skulle få men ikket – man fick med en stoor bägare med glass och grädde oxå! Grädden åt jag men glassen tog jag bara nån sked av. Man kan säga att allt är stort på Göteborg (det var bara att kika på allt annat som beställdes) UTOM kaffekopparna!! De är verkligen koppar, dvs de är små! Det borde de ändra på tycker jag! Ska man, som vi, sitta läääänge och fika så vill iallafall jag gärna ha en mugg kaffe! Eller två 😉

Jag är så tacksam för att jag har så härliga vänner, ingen nämnd och ingen glömd! Ni vet vilka ni är!!
KRAM

3 responses to “21 september

  1. Jag håller med dig Inger ang kaffekopparna..dessa yttepyttekoppar var ju inget för oss långfikare:)) Vilken fin bild du lagt ut här på bloggen….snyggo!

  2. Kul med en bild igen & håller med föregående talare, snygg är du kära moster! 🙂

  3. En bild!!! Du ser fin, glad och trevlig ut som vanligt 😀 Ajlajkit!! Kram

Leave a Reply

