28 aug, sista semesterdagen

I morgon är det tillbaks till jobbet som gäller. Börjar 12 så jag får lite sovmorgon om jag vill. Kanske är lika bäst att bita i det sura äpplet och kliva upp tidigt så jag får nån rätsida på tiderna.

Det har varit två trevliga veckor sen sist..
Vi åkte ju ner till Stockholm 15 aug. Hann vara till Farsta och gå i affärer, köra femkamp på Grönan (jag kom näst sist men klådde alla i skytte  iallafall HAH), vara på grillfest hos Peter & Tina med en massa god mat och dryck innan vi åkte till Almirida, Kreta på fredag förmiddag.

Det har verkligen varit kanonväder hela veckan, 30 grader och knallsol. Som tur var så blåste det lite för annars hade det blivit helt galet varmt. Vi har inte gjort så många knop utan mest solat och badat, ja och ätit väldigt god mat.
Vi var iväg på en utflykt, vandring genom Imbrosravinen och det var ingen barnlek vill jag lova. 30 grader, stekande sol och 8 km vandring i väldigt kuperad terräng. Jag var ordentligt stel med träningsvärk i benen resten av veckan typ.
När jag och Micke tog en promenad till grannbyn Kalives på torsdagen så fick jag faktiskt vid två tillfällen gå baklänges uppför backe för vaderna strejkade totalt!! Säga vad man vill om vägen till Kalives men den är f*n inte enkel, alltså ja det är lätt att hitta men det är verkligen backe upp och backe ner!!

Nå tillvaron på Almirida resort blir verkligen vad man gör den till. Man kan delta på utflykter (en ingår i priset) nästan varje dag och man kan promenera, springa eller spela tennis eller så kan man bara ta det lugnt och inte göra mer än gå mellan solstolen och poolen. Frukosten och middagen är helt superba och vill man inte gå ner på byn för att äta lunch så har de kanongod lunch oxå på hotellet.
Faaast, jag hade kunnat sola lite mer 😉

I morgon är det som sagt tillbaks till jobbet som gäller och faktiskt känns det ganska skönt. Ska bli skönt att komma in i rutiner igen, få lite vettiga matvanor igen och få träffa mina roliga kollegor.  Sen ska jag förhoppningsvis träffa Helena i veckan, ta en fika med Harriet väldigt snart och 10 september är det tjejfest i Luleå och den här gången ska jag dansa tills fötterna blöööör 😉

One response to “28 aug, sista semesterdagen

  1. Du skulle åka på solsemester med mig – då skulle vi sola från morgon till kväll! Endast göra avbrott för lunch och ev. toabesök!!! När vi var till Turkiet hände det faktiskt att vi åt lunch sittande i solstolarna på stranden…
    Låter ändå som att ni haft en bra vecka.

Leave a Reply

