14 augusti

Fy f*n så trött jag är just nu. Gissar att det är allt socker (glass, kakor mm) som jag stoppat i mig. När semestern är över får jag köra en riktigt rensning tror jag. No more sugar on me 😉

Dagen har gått åt till att lacka tånaglar, tvätta och plocka fram det jag vill ha med mig när vi åker till Sthlm i morgon. Jag måste ju ta med sånt som funkar både där och på Kreta. Är bara att hoppas att det inte blir kallt i Sthlm de här dagarna. Om det är riktigt kyligt i morgon bitti kanske jag hoppar i jeansen, annars får de stanna hemma. Det är ju bara på tisdag vi ska vara ute på stan egentligen, i värsta fall får jag väl hoppa in på twilfit och köpa strumpbyxor eller nåt.

Huh jag hatar egentligen att packa. Har insett/upptäckt att jag packar som bäst när jag gör det i sista stund för då har jag inte så mycket tid på mig att ändra utan då kör jag på det jag har redan satt i väskan. Skor tycker jag är svårast. Ja och kläder för jag vill inte ha med mig vare sig för mycket eller för lite. Jag brukar försöka tänka ut vad jag kan kombinera med varann och så kör jag på det men det är svårt. Är ju lättast när man ska nånstans varmt för då behöver man inte så mycket kläder fast å andra sidan svettas man mer så man kanske inte kan återanvända kläderna som man tänkt sig 🙂
Nå nog vet jag att det löser sig. Är det nån som vill rynka på näsan åt att jag har samma top två gånger så vassego! Jag skäms inte för det iallafall, ja så länge den inte stinker “hiki” (svett)

Nej nu ska jag sitta och finurla lite på om det är nåt annat i klädväg som jag vill ha med mig eller om det räcker så där.. Och sen när Micke är klar i duschen så ska jag kasta in mig där och köra lite inpackning och lite Veet, dock inte på samma ställe 😉

Ha det så gött alla!

2 responses to “14 augusti

  1. Känner igen packproblemet. Men – det går ju alltid att skölja upp toppar/tröjor som blivit lite svettiga. Det gjorde min kloka sambo när vi var till Turkiet. Jag gjorde misstaget att ta med mig ALLDELES för mycket kläder ! Det var många plagg som kom hem oanvända. Kanske man lär sig med åren… Ha en trevlig semester nu – både i Stockholm och på Kreta!! VILL OCKSÅ!!!!!

  2. Jag håller med mamma & kan du inte tvätta upp plagg så använd dom 2, använd dom 3 gånger utan problem så länge dom inte stinker eller ser hemska ut av allt tidigare svett – så tänker jag också. Använde flera plagg flera ggr i Turkiet jag & det funkade finfint, låt dom rynka näsan så den också får röra på sig på så stela människor 😉 ha en suuuuperduper semester nu & sola för oss också, kraaam!

Leave a Reply

