11 augusti, Sista dagen i byn

I morgon bär det av nedåt landet igen, via Haparanda antagligen och med stopp i Luleå (Dollarstore och Gammelstad).

De senaste dagarna har verkligen varit blöta, regnet har vräkt ner men igår var vi faktiskt ut och prommade en sväng. Jag fick inviga regnstället – det funkar alldeles utmärkt, och efteråt kändes det riktigt skönt. Tror det får bli en promenadsväng idag med. Inte för att det på något sätt uppväger allt det onödiga jag har stoppat i mig men det har iallafall varit betydligt mindre alkoholintag den här semestern jämfört med andra! Igår testade jag en alkoholfri öl, inköpt på Ica Pellohallen, som faktiskt var helt okej. Minns inte om den hette Erdinger eller Erdlinger men det är ju faktiskt sk*t samma.
Och godis har jag klarat mig utan, det har blivit lite mörk choklad och så smakade jag ETT vingum av Micke. Men semestern är inte över ännu fast det kommer bli lättare att låta bli att äta onödigt, här äter jag ju för att det finns. Finns det inte så går det inte att äta heller, och nej jag har inte mycket till karaktär ibland.

Egentligen ska jag inte klaga över vädret heller. Hela första veckan har jag ju inte gjort annat än legat på gräsmattan i solen, det är ju nu till veckan som det blev kasst väder. Får hoppas på bra väder nere i Sthlm och sen så lär det ju bli en hel del sol på Kreta. Ska inte göra mycket annat än ligga i solstolen där. Ja gå på ravinvandring och sen blir det säkert en promp till Kalives misstänker jag men då är det ju bikinitop på som gäller eller iallafall linne och shorts 🙂

Nu ska jag nog lämna över datorn till herr Karlsson, om han vill ha den.
Ha det så gott evrihopa!

Leave a Reply

