18 juli

och Fredrik har namnsdag – GRATTIS alla som heter det! 🙂

Det är måndag igen och semestern närmar sig hurra hurra! I fredags kändes det surt som fan att måsta jobba två veckor till medans resten av gänget (nästan alla iaf) jobbade sista dagarna. Samtidigt ska det bli lite skoj att jobba två veckor med kollegorna som redan haft semester. Däremot kommer jag nog inte göra det till en vana att skjuta på semestern, skulle nog kunna tänka mig att dela upp den – ha två + två veckor till exempel 🙂

Svärmor har varit på besök över helgen och som tur är så har det varit bra väder! I fredags var vi och grillade vid Nydala efter att jag slutat jobba, Danne kom oxå dit med Milton och Viklund som tiggde som bara hundar kan tigga 😉 I lördags var det lite lågtryck efter allt vin vi drack men vi gav oss ändå ut en sväng när det slutat regna. Köpte en bok på Myrorna och en tändare på Kupan. Tändaren visade sig inte funka men jag visste ju att risken fanns, ska dock googla på problemet så kanske det löser sig ändå.

Igår var det riktigt go’väder så jag solade på ballisen medans Micke och Lena var och cyklade. Sen vart det picknickmiddag (grillad lax med sallad till) nere vid älven innan vi for på bio och såg HP7 (Harry Potter 7 del 2). Den var helt klart sevärd!! 😀
Jag har lite problem med att se scener där kameran rör sig väldigt mycket för jag blir åksjuk och därför måste jag blunda för att inte börja må illa vilket är lite synd men å andra sidan känns det inte som jag missar särskilt mycket.

Nu har jag “bara” 9 pass att jobba till semestern, men det känns skönt att jag ska till Luleå för tjejfest nu till helgen. Då har jag nåt att se fram emot innan sista jobbiga dagpassveckan. Jag hoppas ju att jag kan få sluta lite tidigare min sista fredag, slutar 17 annars, men jag vet att det antagligen inte går och nu under sommaren så har vår chef sagt nej till kompisbyten dessutom. Ska iallafall kolla med Donna.. Jag måste ju fråga för att kunna få ett ja 🙂

2 responses to “18 juli

  1. Tänk på hur “gött” det kommer kännas när “alla andras” semester är slut och du har ditt kvar, den känslan är så skön 😉 Jag gillar den känslan ialla fall.

    Tack för helgen, har som vanligt haft en mycket trevlig helg hemma hos er.

  2. Kirunasystern

    Vad sakta sista veckan före semestern kommer att gå! Hoppas tjejfesten blir av den här gången…

Leave a Reply

