Tweezer

Jag har massor med ljusa fjun i ansiktet och de stör mig alltsomoftast men jag vill varken raka bort dom eller ta bort med Veet, så jag testade ju att ta bort dom med “threading” men det var fan så svårt att fixa själv. Idag hittade jag pincetten ovan på Kicks så nu kan jag bara snurra bort dom! Kanoners tycker jag 🙂
Hur den funkar? Man tar de svarta handtagen i vardera hand, böjer pincetten och sätter den mot håren och sen snurrar man på pincetten. Jepp den drar bort håren och jepp det gör ont men ska man vara fin så får man lida pin.. 🙂

3 responses to “Tweezer

  1. Tror du den funkar på benen oxå? Morsan har ju lärt sig “threading” men det verkaar ta lite tid att få hela benen släta 😀 haha.. tror jag ska prova den där mojängen… Kram

  2. Kirunasystern

    Jag har också massor av fjun! Men dom är så många så att om jag skulle “pincetta” bort dom så skulle dom först bortryckta ha hunnit växa ut igen innan jag var klar med dom sista… Så jag försöker gilla läget.

  3. Den där ska jag också testa för när jag tar Veet så får jag sår på överläppen istället. Inte sådär sexigt och framförallt så svider det som fan. Tack för tipset. Berättar i min blogg sen om jag dog av smärta eller ej 😉 Kram

Leave a Reply

