Framme i byn

Och jag känner lugnet.. 🙂

Det var då absolut inget fel på “Kai” (Qashqai), jag tyckte den var jätteskön att köra. Visst – det är inte samma ljudisolering som tex Volvo v50 men den var absolut inte lika bullrig som Renault Clio! Kan helt klart tänka mig att ta en Kai när jag ska till Luleå tex.

Det har inte varit solväder idag så vi åkte över till finko en sväng. Var på Seppäläs där de hade rea. Köpte ett par svarta skinnhandskar som jag tänkte är bra när jag ska cykla och det är kallt, vanliga vantar blåser ju igenom, en mintgrön jeanskjol och en mörkturkos sweatjacka. Den sista var inte på rea men jag äääääälskar färgen!!
Sen var vi på gamla Kristos och handlade lite korv (lunch i morgon) och viilis resp kvarg till frukostarna.

2 x Micke var lunchhungriga så vi for på Pellon Chili så de fick köpa sig varsin kebab och I shit you not – Välli fick den största kebabrulle jag någonsin sett!! 🙂 Micke tog en vanlig kebab och den gick inte av för hackor den heller. Under semestern måste vi ta och köpa pizza därifrån bara för att se hur stora dom är! 😉

Ikväll blir det grillmiddag, bastu och antagligen nån film. Kanske Despicable Me eller nån skräckis, och till det nötter & vin. Låter inte helt fel eller hur!? 🙂

2 responses to “Framme i byn

  1. Är nyfiken på att se dina fynd (handskar, kjol och jacka) – kommer det måntro någon bild i bloggen? *nyfiken*

    Ha det superskönt nu!!!

    Kramisar!!!!!!

  2. Är ju så jäkla bra när ni tar hyrbil för då får du ju prova dej fram mellan olika modeller och bli värsta experten 😛 Då kan jag rådfråga om bil sen om jag nånsin vinner miljoner och ska köpa en sprillans ny bil!

    Jag som aldrig orkar en vanlig kebab, jag hade ju kunnat dela med tre stycken då? 😀

Leave a Reply

