Syttende maj..

och solen skiner ute – hääärligt! 😀

Helgen i Stockholm var najs! Vi flög dit i fredags fm, när vi kommit fram till Cityterminalen så låste vi in våra väskor och begav oss till Pong’s där vi åt lunch tillsammans med LenaK. Sen gick vi på stan lite grann innan vi letade upp vårt hotell och checkade in. Det var ett väldigt enkelt rum (och hotell/vandrarhem) men va fan, vi skulle ju bara sova där.. och det gjorde vi oxå.. typ..  🙂 Vi åt middag på Jensen’s där det bjöds på högljudd underhållning i form av ett möhippegäng 😉 och sen var vi på bio och såg “World invasion – Battle Los Angeles”

I lördags var vi ut på stan igen en sväng innan det var dags att klä upp sig inför Monicas och Fredriks bröllop. Solen sken över sällskapet när vi samlades utanför Solna kyrka. Efteråt var det mingel, middag och fest på Solnadals värdshus. Jag var lite nervös inför bordsplaceringen men det hade jag inte behövt vara. Vi satt och pratade hela kvällen på våran sida av bordet och det avhandlades politik, älgjakt, fiske, komjölkning med mera!! 😀
Maten var supergod, särskilt den franska moccatårtan till kaffet, och vinet var blött & gott vilket märktes på söndagen! 😉 Nå vi var lite skakis & bakis båda två men efter lite frukost (tom en smörgås) och en dusch så var vi ganska fit for fight när det var dags att checka ut.

Vi for ut till Solna för lite söndagshäng med LenaK och Oliver innan det var dags att ge oss ut till flyget för hemfärd. Dagens suraste: att jag blev av med min Kevin Murphy styling då den rymde 150 ml och inte 100 ml! Den hade nog gått igenom utan problem om den inte legat med texten fullt synlig, jag menar – jag hade ju den i handbagaget på väg ner. Nu hade jag ju kunnat checka in väskan men det orkade jag inte plus att jag hade måstat betala mer för det än vad innehållet i burken var värt! När jag får lön ska jag beställa en ny, inte mer med det 🙂

I fredags före bion tog jag mig en kaffe och var då tvungen att testa en macarone, har hört så mycket om dessa små bakverk men inte vet jag om den var så märkvärdig – smakade mest socker. Hade varit godare med en kanelbulle faktiskt, men nu har jag åtminstone provat en.

3 responses to “Syttende maj..

  1. Macaronerna ser faktiskt rätt söta ut….. :S

    Hehehe, jaa vinet i lördags var både gott & blött;) TACK för att ni kämpar höll ut lika länge som vi (hmmm….brudparet ska väl enligt tradition lämna först……meeeen det var ju såå trevligt:)).

    Hur gick det för dig att jobba på söndagskvällen, din stackare?

    TACK för att ni gjorde vår helg till den trevligaste, roligaste och mest minnesvärda bröllopsdagen någonsin!

    KRAAAAAAAAAAAAAAAAM!

  2. Lät som en kanonhelg! Alltid mysigt med bröllop, kul att de hade tur med vädret också. Kan inte tro att kakorna var goda, såg otroligt sliskliga ut. Tacka vet jag semlor! 😛

  3. Såg förresten att Kinn lagt ut en prislista på naglarna….tänkte om du va sugen? Men du har väl ditt säkra kort du går till 🙂

    http://tyget.blogg.se/2011/may/utkast-maj-20-2011.html

Leave a Reply

