2 maj

Det är måndagmorgon, och mitt huvud känns så tungt…

Nja kanske inte riktigt så men trött är jag trots att jag somnade ganska fort igår. Det har varit en lugn helg, svärmor har varit på besök sen i torsdags så det har blivit en del god mat och lite annat smått och gott.

Under påskhelgen köpte jag en ny mp3-spelare på Mediamarkt men det var ju så kasst ljud i den! 😦 Var tillbaks med den i lördags och det var ju fort gjort att få ordning på den – bara ändra region från Europa till Nordamerika för där har de inga restriktioner på ljudnivån! HÄPP!

Var på Myrorna oxå. Provade lite olika jackor och det slutade med att jag köpte två! En brun lite tunnare i arméstuk och en beige som är lite tajt men som jag tänkt krympa in i. Ja jag vet att man inte ska göra så men den var så snygg så hellre köpa den och kämpa än att ångra mig sen att jag inte köpte den. Med mig hem följde även ett halsband och ett par solglasögon á la 80-tal. Brorsans kommentar “de var mer färgglada på Svullos tid” 😉

Vi passade även på att vara till Returbutiken och där hade det förändrats! Jag har varit dit en gång för flera år sen och då var det rörigt med mycket byggmaterial och möbler men nu fanns det massor av roliga saker och det var ordning på torpet! Köpte en taklampa till hallen för 30 kr (det var rea på lampor!!) och två pärmar hem. Jag var även och provade (storleken – jag provåkte inte!!) inlines för lite sugen är jag att testa åka! Men det är väl fan att börja åka här där det inte är plant nånstans typ! Iofs har jag ju stavar jag skulle kunna använda men lite tänkte jag att jag skulle ha kunnat testa i byn men där känner ju alla mig!! Så det är lite att välja mellan pest eller kolera: Åka här där ingen känner mig men massor kan se, eller åka i byn där nästan ingen ser men alla känner mig! 😉

Nu tickar klockan iväg så det är dags för mig att bege mig till “stacken” igen..
Ingen rast och ingen vila, bara gno och bara kila..
Hepp!

2 responses to “2 maj

  1. Kirunasystern

    Testa i byn! Tar du på dig solbrillorna du köpte sist så lär ingen känna igen dig!!!
    Nää, skojar bara… Finns det verkligen inget lugnt ställe nära er där du kan öva dig och bli lite säker innan du ger dig ut?? Ingen som har ett garage att låna ut? Nån parkering? Kulvertarna på lasarettet?
    Och å andra sidan – alla är väl barn i början?!

  2. Tack för en supertrevlig helg! Hoppas din LULE-helg blev bra och uppfyllde förväntningar.

Leave a Reply

