Påskhelgen

Nu är jag inne på min sista lediga dag den här påskhelgen, i morgon är det tillbaks till stacken som gäller men bara till på fredagmorgon – sen är jag ledig igen. Insåg att jag, iochmed att jag tagit ledigt två nätter, är ledig 5 helger på raken! Nja iofs jobbar jag en söndagnatt men det tycker jag inte riktigt räknas 😉

I torsdags jobbade jag till 15 sen for jag hem och kom ganska precis efter att vårt främmande kommit. Monica, Fredrik och Oliver hade anlänt 🙂 Helgen har bestått av massor av god mat, massor av bus och massor av bus! I fredags var det kanonfint väder så vi klädde på oss och tog en promp in till stan där det förvisso inte var särskilt mycket öppet men vi åt lunch på Max (low carb burgare + morötter) och jag köpte tråd på Åhléns. Sen prommade vi hemåt igen. Har galet spända vadmuskler och tyckte det var lite konstigt tills jag insåg att vi gick uppför några bra backar på vägen hem från stan.

Igår passade vi på att vara på Mediamarkt före lunch och hipsvips hade jag köpt mig en ny mp3-spelare 🙂 Efter att vi ätit hemgjord pizza till lunch så packade stockholmsgänget ihop sig i bilen och for mot Övik där de ska tillbringa resten av helgen.

Idag ska jag inte göra många knop har jag tänkt. Vi ska äta lunch och sen gå ut på promp i solen, det blir helt klart solbrillor på!
När jag ändå håller på att räkna upp saker:
I morgon : jobba
På tisdag: jobba
På onsdag: vara till frissan, handla, sova och jobba
På torsdag: göra naglar, sova och jobba
På fredag: sova och sen umgås med svärmor som kommer hit på torsdag
Så där, nu vet ni hela planeringen den här veckan 😉
Intressant eller hur.. Jag ser minsann hur ni låtsas notera i handflatan (“intresseklubben antecknar”)

Ha en fortsatt trevlig & solig påskhelg!

2 responses to “Påskhelgen

  1. Jag ska göra naglar på onsdag, om hon inte fortfarande är sjuk. Ser fram emot mitt besök hos er. Det var länge sedan sist.

  2. Stort TACK för supermysiga, superbusiga och supergoda (i matväg) dagar hos er.

    Oliver hälsar och tackar för den gosiga sälen som han fick. den gör honom just nu säl(l)skap i sängen 😉

    KRAAAAAM!

Leave a Reply

