Sick & tired

Ibland går inte riktigt som man tänkt sig..
Idag var det meningen att jag skulle ha åkt till Luleå på morgonen för helg-häng med tjejerna på Tunastigen, men eftersom jag mått illa sen i tisdags så kände jag mig inte alls på topp! Jag drog på återbudet in i det sista men insåg till sist att jag inte skulle vara nåt roligt sällskap plus att jag var orolig att den härjande vinterkräkan skulle slå till medans jag var i Luleå.
Kändes inte kul att smsa att jag inte kommer.. 😦
Nästa helg jobbar jag men sen är jag faktiskt ledig tre helger på raken fast den sista helgen i mars ska vi ju fara på kryssning till Helsingfors så den är redan bokad. Kanske kan åka till Luleå nån av de andra två helgerna?! Får höra med Tuna-tjejerna helt enkelt.

Fattar inte varför jag mår så illa! Åsa menade på att jag nojjar så mycket inför luleresan men det hävdar jag bestämt att det inte beror på. Däremot har jag fått kommentarer på Facebook att det är fler som mår illa så det kanske är nån slags variant på magsjukan som härjar.  Det kanske låter lite hemskt men jag tror faktiskt att jag hellre kräks ordentligt än mår illa hela tiden! Kanske måste testa F’ssons variant att dricka vatten tills jag kräks, det kanske spolar bort bacillerna!
Jag hade tänkt köpa Fernet Branca (min farbror menar att det är bra mot magbaciller) på bolaget men det fanns bara stora flaskor och det kändes lite onödigt. Har testat ta några vitpepparkorn och så dricker jag Proviva, men har det inte blivit bättre på måndag så ska jag testa Lenas tips – Postafen. 🙂
Alla sätt är bra utom de dåliga sägs det ju!

Vi var på stan en sväng idag och då var jag in på Indiska för att kika på en tunika som jag provat tidigare men var osäker på. Jag ville visa den åt Micke för att höra någon annans åsikt. Ibland lönar det sig att vänta (men oftast går det åt skogen); nu kostade den, och en annan tunika jag provat, 75 kr/st! Så det blev två tunikor plus en vit top som jag kan ha på sommaren (en bra “gå-till-poolen-top”) för *tadaaa* inga pengar alls! Bokstavligen! Jag fick nämligen ett presentkort på 200 kr hos Indiska i julklapp av svärmor och det utnyttjade jag nu! Tack LenaK!
Sån shopping gillar jag 😀

4 responses to “Sick & tired

  1. Härligt att du fick så mycket fint för julklappen! Jag behöll en klänning av de jag beställt, den svarata med blommor i rosa. Kommer passa bra till medelhavsmiddagar 😉 Pooltunika köpte jag på stranden innan jag åkte hem från Lamai.

    Jobbigt med illamående. Man kan prova att dricka avslagen cola eller sockerdricka med massor av bubblor så att man får rapa, det brukar underlätta. KRYA PÅ DIG!!!

  2. Hoppas att du mår bättre idag 🙂 Avslagen cola vill jag också tipsa om.

    Ibland är det smart att vänta med inköp – då kan det sparas slantar. Nu är kanske inte jag den typen, ser jag något jag gillar då blir det business om det känns bra i provhytten. Jag har ingen pooltunika däremot två coola bikinis inför säsongen. Bikinis är det absolut träligaste att handla tycker jag.

  3. Marie med hundarna

    Hej ! Vi har skaffat oss en ny blogg trots allt, nu kan ni följa oss på http://www.maryskrypin.blogg.se 🙂 Hoppas allt är bra. Kram!

  4. Dricka vatten tills man kräks lät inte så himla kuligt.. Men jag håller med dig, det är fan inge kul att gå omkring och vara illamående.. I know..
    By the way, min tro på ditt nojande tog slut efter ett par dagar med illamående.. Tror inte att man kan framkalla illamående i flera dagar bara för att man tror att man ska bli sjuk.. Jag hoppas att du slipper illamåendet.. För mig funkar avslagen cola helt tvärtom när jag mår illa.. Det gör mig ännu mer illamående.. Men jag hoppas att det funkar för dig med dom prylarna du pratar om..
    Hoppas att det går bra för dig i morgon (läs idag).. Vi hörs och syns..
    *kram*

Leave a Reply

