6 februari 2011

Är lite sur och ledsen för jag verkar ha tappat min Tornedalsring som jag köpte i Kiruna 😦
Jag hade den när vi var i Stockholm för telefoni-SM, och jag har inte glömt den på hotellet för dit jag har mailat. Det KAN (och jag hoppas det) vara så att den ligger nånstans här hemma, jag har kollat igenom väskorna och necessären jag hade med mig och där finns den inte. Nå det är bara för mig att vänta och se, förhoppningsvis så dyker den upp så småningom.

Åh så skönt det har varit att vara ledig i helgen. Jag hade ju först planerat att åka till Luleå i helg men A-le hade annat hon skulle göra så jag sa att jag kan komma en annan helg. Hon skulle åka till sina föräldrar i Neisten och erbjöd mig förvisso att haka på så jag kunde hälsa på mams men jag kände inte för att kuska länet runt. Nu med facit i hand så var det skönt att stanna hemma, jag har verkligen kunnat ladda batterierna inför dagveckan som börjar i morgon.

Idag skulle vi ha haft tjej/bebisträff men både Millie och Myra var sjuka så det blev jag, Helena och Bastian som fikade på Ålidhem istället. Vi möttes vid Kinabron så vi fick en prommis före fikat, Helena lämnade glatt över barnvagnskörandet åt mig så jag vart lite svettig. Ovana, snabb takt och oplogat gör sitt men då kunde jag  fika med gott samvete också 🙂
Jag var lite sugen på en semla men de var inte dagens och sen kände jag att jag inte ville äta en riktigt ännu så jag tog nåt som hette Mocca som innehöll smörkräm och maräng. Gott och väldigt mäktigt.
Jag hade ställt mobilen på larm kl 8 så jag skulle hinna ta det lugnt på morgonen men vaknade själv kl 9! Vaa faaan, mobilen hade aldrig larmat! Efter lite pillrande så fick jag fram att den var inställd att inte ringa lördag och söndag!! Vilken tur att jag var ledig i helg då! Det hade inte varit kul att bli väckt av samtal från jobbet om att jag skulle ha börjat jobba för en kvart sen (vi brukar alltid vänta 15 min efter passets start innan vi ringer den som skulle ha börjat jobba)!! Huvva

När jag kom hem så tog jag och gick igenom min byrå lite grann. Slängde lite plagg och tog undan lite som ska föras till Kupan. Jag har svårt att slänga/föra bort för jag tänker “jag kanske kommer använda den sen..” men det gör jag aldrig ändå. Nu försökte jag verkligen vara hård men det är svårt. Tror jag får börja köra med “ett in, ett ut” istället. För varje nytt plagg jag köper så kastar jag ett 😀

Ps. Igår var första dagen som jag var riktigt godissugen, och i fredags när Micke handlade på Hemmakväll så var jag faktiskt tvungen att gå bort från godiset då jag kände att det var en onödig frestelse. Jag har dock ätit en liten Ben & Jerrys i fredags och igår åt jag nötter & japanmix.

4 responses to “6 februari 2011

  1. Du e ba duttig!! 😀 Tack för idag, det va skittrevligt. Måste göras om snart!
    Jag tror absolut att du kommer att hitta ringen! Kraaam

  2. Neeej, vad synd – hoppas du hittar ringen! Den ligger säkert där du minst anar det. Börjar det vara dags för semlor?! Nå, dom kan jag då vara utan – är värre med korvmackorna…

  3. Barnvagnskörande (speciellt i snö/modd) är verkligen TRÄNING 🙂

    Vad trist med ringen 😦 – men den kommer säkert fram hoppas jag 🙂

    Kram på dig!

  4. Hur 17 gör du nu i veckan när Micke inte får titta på tv?
    Är du med på utmaningen eller kör du ut honom i köket medans du njuter av mysiga tv-serier?

Leave a Reply

