19 januari 2011

Nej jag kom inte på nån fyndigare rubrik idag. Tror jag drabbats av sk “natthjärna” 😉

Det är lite roligt när jag sitter här på nätterna, oftast snurrar tankarna i virvlar som dagtid inte ens existerar och det är både på gott och ont må jag säga.
Tex det här med kompisar.. Jag vet att jag har svårt att släppa saker och ting för att gå vidare, det är inte så lätt för mig att rycka på axlarna och bara acceptera att vissa saker är som det är. Att vissa inte är så brydda om att ha kontakt annat än när det är fest i faggorna tex. Men nu har jag bestämt mig för att “aktivera dissnings-filter”. Istället för att störa mig på dom som inte håller kontakten så ska jag vara glad åt dom som faktiskt vill ha kontakt med mig. Det är nog inte så enkelt men det är aldrig för sent att lära sig nåt nytt – sägs det iaf 😉
Sen är det ju bara (ja inte så bara när det gäller mig då) att konstatera att man har flera olika slags kompisar: alla kan inte vara bästa kompisar.

En annan sak som jag funderar över är det här med att hålla kontakt, och det här pratade jag och Micke om idag, nu när vi lever med teknik så är det ju faktiskt inte så svårt att skicka iväg ett sms eller ett mail för att höra hur det står till. Dessutom är det ju många som finns på Facebook och där kan man skicka meddelande åt varann. Tycker man att det är för opersonligt så kan man ju alltid skriva ett brev eller kort om man nu inte vill ringa förstås. Man kan som inte skylla på att man inte har tid heller för det tar inte många minuter att skicka ett sms, det kan man fast göra medans man sitter på toa och trycker 😉
Däremot finns det ju dom som skyller på att de inte har tid när det i själva verket är viljan det hänger på, men då tycker jag f*n att man kan säga det hur hårt det än må låta. Och ja, jag vet att jag själv kan vara väldigt bra på att linda in saker men det är något jag vill & tänker jobba på 😀
Halleluja!

Så som avslutning: TACK ni som vill vara mina vänner, som tar er tid och som vill hålla kontakten med mig!
Ingen nämnd, ingen glömd!  😀

4 responses to “19 januari 2011

  1. Så sant så sant…lägg inte energi på dom som inte förtjänar det! Jag tycker du har många kloka insikter så här på det nya året Inger…hejja dig! Stor kram

  2. Håller fullständigt med.

    Med tanke på hur snabbt det går att slänga iväg ett sms eller knattra in en kommentar här o där så finns det liksom inga ursäkter, förutom att personen man “inte kontaktar” helt enkelt inte är så himla viktig.

    Puss på rej!

    (å berätta mer om datorn när du har tid. Jag är nyfis)

  3. Helt rätt!
    Jag avskyr när jag skickat sms eller mail till personer och inte ens får svar. Efter ett tag slutar man skicka små meddelanden. Men hör dom aldrig av sig eller ens svarar när dom blir kontaktade vill dom uppenbarligen helt enkelt inte och då stryks dom från mina register. Jag har andra att bry mig om och som bryr sig om mig.

  4. BRA skrivet… Du vet, ju äldre man blir desto mindre tolerans för “dumheter” har man.
    Man ska vara förbannat rädd om sina VÄNNER, medans halvpolare kan komma och gå och ha tusen olika ansikten. Ibland minns man knappt vad de hette *skrattar*
    Man blir iaf fett less på att vara en god och lojal vän till dem som inte har vett att uppskatta det!
    Du är iaf toppen. Glöm aldrig de 🙂 *kram*

Leave a Reply

