Beam me home Scotty

Hyi fy fasen så trött jag är just nu.. Tur jag hann sova nån timma igår innan jag skulle iväg för även om jag sov i bilen på väg hem från Stockholm så är det inte samma sak. Tack Micke för att du var och handlade själv!! PUSS!

Vi har ju varit i Stockholm över helgen för Oliver skulle döpas i lördags. Vi åkte ner i fredags, solen sken hela vägen vilket var jätteskönt! Vi stressade ingenstans och kom ändå fram tidigare än vi hade tänkt. Var hos Monis & Fredrik en stund innan vi for och checkade in på hotellet i Solna centrum. Åt middag på Fullrum (kinarestaurang) och köpte med oss lite vin, ost & kex som vi åt liggandes i sängen medans vi såg “Despicable Me” 😀

Lördagen gick vi runt i Solna centrum efter en maffig hotellfrukost. Jag storhandlade en tröja och ett par strumpbyxor 😉 Sen var det dags för dop. Oliver skötte sig exemplariskt och lyssnade uppmärksamt på vad prästen sa.
Efteråt var det mingel och tilltugg hos de stolta föräldrarna, väldigt trevligt! 😀
Som om det inte sliskats och slaskats nog under helgen så köpte jag och Micke snacks till kvällens film, “Salt”, innan vi gick till hotellrummet igen.

Nästa dag regnade det när vi vaknade, så efter frukost fjäskade Micke lite med Fredrik så han kom och hämtade oss. Våran hyrbil stod i deras garage hela helgen då hotellgaraget kostade nästan 200 kr/dygn!! 😦
Efter småprat och gojsande med Oliver så for vi till Farsta där vi mötte upp med svärmor och gick lite i affärer. Jag storshoppade – ingenting!! Jamen jag hittade inget jag gillade/passade i! Så kan det gå ibland.

I morse (måndag morgon alltså) så åkte vi hemåt och vi kan konstatera att bilköerna i Sthlm börjar tidigare än vi hade trott. Micke körde för jag hade aldrig i h-vete velat köra även om han menade på att det inte var full trafik! Fy faaan säger jag bara! Jag förstår inte att man kan vilja utsätta sig för bilpendlande där.. Men som Micke sa, antingen åker man bil och stör sig på köerna eller åker pendeltåg och stör sig på att de aldrig är i tid. Jag skulle nog få magsår om jag bodde där!! Inte konstigt att det är poppis med yoga och meditation osv, när ska de annars kunna slappna av?! :-S

När vi närmade oss Sundsvall så bestämde vi oss för att äta lunch på Ikea, och samtidigt passa på att göra en snabb vända där inne för att köpa lite ljus om inte annat så där shoppade jag!! 😉 Doftljus, blockljus, ljuskoppar, filt och diskborste. Ja och en sminkspegel åt Micke så han kan sitta hemma och sminka sig 🙂

Ja just ja, har inte skrivit att jag köpt mig en mini-pc!! Funkar alldeles utmärkt och den är så mycket smidigare än min stora luns som hädanefter får stanna hemma när jag ska jobba natt eller åka nånstans 😀
Ser fram emot att få komma hem och lägga mig i min egen säng och sova. Nog för att det är sköna sängar, och framförallt sängkläder, på hotell men hemma är bäst!!

4 responses to “Beam me home Scotty

  1. Du vet ju att jag läser lite som jag vill.
    Just nu tror jag att ni köpte lite vin, ost & kex med er från kinaresturangen och kan inte sluta fundera på hur 17 det gick till.

  2. Klart jag skulle va å handla – du behövde sova! *puss*

    BTW, gillar Star Trek-referensen! 🙂

  3. Lain : Jag var nog lite slarvig när jag skrev för det går verkligen att tolkas som att vi köpte med oss grejor från Fullrum!! :-0

  4. Hehehehe…..jag tycker att “Fullrum” är ett så roligt namn på en restaurang. Kan inte låta bli att fundera på om det serveras mycket alkohol där….? ;D

    Stort TACK för i helgen och för alla fina presenter som Oliver fick. Han ÄLSKAR sin “Tummen-skallra” – och i em. tror jag att jag ska sätta på filmen “Oliver & gänget” åt honom. Det är nämligen dags för vaccination om en timme (huuuuu!!!!) och då behöver han en film att rösta sig med senare:)

    Kramis!

Leave a Reply

