10 januari

I natt har jag varit sååå godissugen men skam den som ger sig, jag har ju sagt att jag ska vara utan godis januari ut. Lite var jag tvungen att fuska för vi fick glöggtryffel i julklapp av Marie och jag ville ju smaka på den så 3 bitar åt jag.. men inge mer nu. Jag har sagt att glass och fika är tillåtet för jag vill ju kunna njuta ibland ändå och hur ska jag annars kunna fika med Helena, Sanna och Harriet?! 😉

Jag vill så gärna gå ner i vikt igen så jag måste skärpa mig med maten – jag VILL skärpa mig utan att för den del späka mig, och så vill jag komma igång med träningen igen. Jag läste ju igenom dagboken för förra året och det var inte alltid så munter läsning så jag måste jobba på, och för, att gilla mig. Behöver inte gå ner jättemycket i vikt, men bara få tillbaks gillandet för mig själv. Jag tror att jag är ganska bra på att maskera hur jag egentligen känner det för dom runt omkring och faktum är ju att jag inte “hatar” mig själv hela tiden men jag skulle gärna gilla mig hela tiden 🙂
Men kan man göra det månne?
Känner oxå att min rygg inte gillar att jag inte tränar, har ont i höften till-och-från och misstänker att jag måste vara till Dan för att knäcka till bäckenet igen. Det är inte lika stor låsning som förut men det är på G och för att det inte ska bli låsning igen så ska jag röra på mig. Får nog ta och kika på min Bodybalance-dvd som jag köpte på Tradera och mota bort latmasken som får mig att ta bussen till jobbet 🙂

Hah jag känner mig som en färgpalett på fingrarna då jag testade mitt Isadora Graffiti Nails lack i fredags. Mintgrön, neonrosa, blått, lila och aprikost.. det ni!
Insåg att neonrosa på 2 cm’s naglar inte är diskret direkt..
Det är iofs inte mint eller blått heller ha ha ha men rosa SYNS ganska mycket om jag säger så! Kanske nåt att satsa på till sommaren?! Spetsiga neonrosa naglar..
Jag tror jag kommer skrämma slag på folk eller vad tror ni?! 😉

2 responses to “10 januari

  1. Yey du är tillbaka!! 🙂

  2. Jag har lyckats bli av med sötsuget som jag drog på mig under julen. Hoppas det håller i sig 😀 Vi får peppa varann!! Kram

Leave a Reply

