Nytt år, nya möjligheter

Ja så var det ett nytt år då.. Det ska bli intressant att se vad som kommer i år då med tanke på allt som hände förra året. Eller ja, så mycket var det kanske inte men ändå..

Nyårsafton firade vi uppe i Neistenkangas tillsammans med halva familjen. Vi tände ljus hos pappa på dagen, sen avnjöt vi en trerätters middag med vin till och så var det bara att vänta in tolvslaget. Vi skickade upp 3 stycken khom loy (thailändska papperslyktor) och sköt lite raketer innan vi skålade in det nya året.  Som tur var så var det inte smällkallt så vi kunde ändå vara ute ett tag.

Annars har vi tagit det lugnt hemma hos mamma. Vi kom dit på torsdagen (30 dec) då vi badade bastu, öppnade julklappar från Kirunatomtarna, och bara umgicks. Har varit några vändor över till finska Pello.  Jag fyndade tex en klänning och örhängen på Seppäläs; klänningen kostade 7 Euro och örhängena 1 Euro.
Jag har oxå provat yoghurt med kaffesmak (inte helt fel faktiskt) och spelat lite grann. Förut när vi var små så hade Kristos en Pajazzoautomat där man spelade med finska mark, nu är det Jack Vegas där man spelar med euros men det är lika skoj ännu! 😛 När jag och Micke åker på Helsingforskryssningen kommer jag ha en spelbudget helt klart!! 😀

Idag var vi på stan en sväng och då impulsköpte jag ett par skor på Skopunkten för 199 kr och sen köpte jag Isadora Graffiti Nails lack på Kicks. Har testat lite grann i natt så jag ser ut som värsta färgkartan på naglarna. Det jag köpte är svart och krackelerar när det torkar så lacket man har under syns igenom – riktigt snyggt tycker jag men funkar nog bäst på kortare naglar.. Inte på naglar som är 2 cm långa! 😮
Kunde konstatera att neonrosa naglar är inte direkt diskreta 😉
Inte mintgröna heller, men det blev bättre när jag var klar
Det är iaf ett roligt partylack. Tror jag ska köra på det till tjejfesten som (förhoppningsvis*) blir av i slutet på januari, antingen med knallrosa eller mintgrönt under för det syns bäst fast naglarna får nog bli lite kortare tills dess.
Jag hade ju tänkt göra nåt kul när jag gör naglarna på tisdag men jag tror det får bli vanlig fransk, kanske inte helvit tipp, så jag kan leka lite med lack.. Jag tror Annie kommer förstå mig..  😉

Nej hörrni, nu måste jag ha mig lite frulle i maggen

*Det vore ju inte första gången som vi planerat tjejfest och det inte blir av. Dock har både A-le och At sagt att nu jäklar blir det av men jag kommer räkna kallt med att den ställs in.. Blir det av så blir det desto roligare isf 😀

One response to “Nytt år, nya möjligheter

  1. yoghurt med kaffesmak? Hmm.. lät helt ok 😀 Vilket märke?

Leave a Reply

