8 december

1 år har gått..

Det var tur att Åsa erbjöd sig att byta pass med mig för annars hade jag varit så tjurig så jag suttit på jobbet och sneglat mot klockan, och när den hade blivit 00.55 hade jag antagligen brutit ihop…

Jag trodde att jag inte skulle kunna sova natten mot onsdag eftersom det då var ett år sen pappa gick bort men jag somnade som en stock, kanske för att jag vägrade att tänka överhuvudtaget när jag gick och lade mig. Men sen var det desto tyngre på onsdagen.. Som tur var så var jag ledig från jobbet. Åkte ner på stan en sväng och när jag sen kom hem så tände jag ett ljus för pappa som sen fick lysa resten av dan.

Ett år har gått men inte blir det mindre konstigt för det, och inte saknar vi honom desto mindre heller.. Men jag tror att han hälsar på oss när vi minst anar det, bara för att kolla så vi har det bra allihopa 🙂

3 responses to “8 december

  1. Du, det var samma här. Eftersom jag jobbade hade jag ingen möjlighet att vänta in klockslaget – så jag drack nåt glas vin för att jag skulle sova som en stock! Men både dagen före och dagen efter var det väääldigt lessamt. Det känns fortfarande väldigt overkligt …

  2. Jag kan fortfarande inte fira jul efter “you-know-what”.
    Men jag är inne på att försöka det här året. Nu har det ändå gått 6 år (eller ja… snart i alla fall). Fast jag vet inte om jag klarar det.

    Fast nu glömde jag att vara tröstande (som var meningen från början=.
    Det blir lättare, det blir det faktiskt. Men man glömmer inte.

    *all kärlek till dig*

  3. Tänk vad tiden gått fort! Huuga, kommer fortf ihåg det som igår när mamma ringde & berättade att ni suttit bredvid honom när han tog sitt sista andetag. Det är sant, det känns overkligt men jag försöker tänka att han led & nu lider han inte mer.. tänk så ni med så kanske det går liiite lättare iaf ❤ Han är älskad & saknad och jag tror absolut han är med oss alla hela tiden. Styrkekramar till dig!

Leave a Reply

