3:e advent

och mina adventsljus ser inte riktigt kloka ut egentligen! Det första har en riktig kant som har börjat sjunka ihop, nr två och nr tre ser normala ut.. Kanske måste försöka peta till nr 1 och försöka få det mer normalt..
Har jobbat hela helgen och då jag vann två flaskor vin i fredags (plus att jag hade en hemma sen tidigare) så unnar jag mig ett glas rött för att fira att helgen är över 😉 I morgon är jag ledig och hade planer att luncha med Helena men då hon har blivit sjuker så måste jag kolla läget med henne. Det är ju faktiskt inte svårare än att jag köper med mig sushi och tar bussen hem till henne om det är så. Äta måste hon ju..

Idag har jag haft värsta kräkpasset, 10-19 blir väldigt många timmar och då jag dessutom jobbade med frk Mussla idag så vart det extra tråkigt. Det var som tur var Mia som hade förmiddagspasset så då var det inge tråkigt, vi har alltid en massa att prata om när vi jobbar. Synd bara att hon vill byta bort de flesta kvällspassen som hon och jag har. Tur att det inte beror på mig utan på hennes lilla söta dotter Myra 😉
Jag är redan nu “kompis på undantag”, hade inte stått ut med att vara “kollega på undantag” ännu en gång!!

Hade tänkt åka till Luleå nästa helg men jag vet inte riktigt, nåt tar emot.. Det kan vara för att det börjar vara “mittemellanperioden” på månaden, jag har en tendens till att bli mer nere och anti-allt då men jag har tänkt att jag ska känna efter vad jag vill göra. Jag hade tänkt föra julklapparna till Gammelstad så de får ta med dom till byn till julen, vilket iofs är en anledning till att åka uppåt men jag får se. Jag ska KÄNNA efter och inte TÄNKA som jag brukar göra. På ett sätt vore det skönt att stanna kvar här eftersom vi kommer åka till Neisten över nyår.
Jag fick förresten veta att jag får åka till Sthlm för nomineringsfesten den 27 januari! Woohoo!! Jag har nog glömt att säga att vi återigen är nominerade i Telefoni SM vilket innebär att vi är på prispallen!  Skulle vara så otroligt kul om vi kom på första plats men man vet ju aldrig.. Iallafall så är det jag och några till som får åka ner och delta på prisutdelningen med middag & mingel efteråt. Jag vet nån (läs jag) som kommer leta skor på mellandagsrean! 😀
Lite miss i planeringen blir det dock eftersom vi hade planerat tjejfest i Luleå den 29 jan, och då jag får åka till Sthlm så är jag satt på kväll den 28 jan men det löser sig nog. Om inte annat så kan jag hoppa på morgontåget på lördag och vara framme i Luleå vid 11tiden, lagom för shopping! Jag har haft en känsla av att tjejfesten inte kommer bli av så jag kommer nog vänta in i det sista med att boka nåt ELLER så bokar jag nu medans tågbiljetten kostar kring 100 kr för det går jag inte i konka av ifall det inte blir av 😉

Det verkar inte hända nåt spännande i kväll heller, så jag kommer nog stänga ner och försöka fånga John Blund när han svischar förbi här.

3 responses to “3:e advent

  1. Skär till kanten på ljus nummer 1. Vad kul att få åka på nomineringsfest!! Håller tummarna för att ni vinner. Micke och jag kommer ju att vara i G-stad den helgen… Karaokefest?!

  2. äääh.. LULÄ står ju kvar 😀
    Nästa gång vi bestämmer sushi får de inte köra ihop sig!! Kram

  3. Dax å blogga nununuuu… 😀

Leave a Reply

