Sista november

Jag hade tänkt kliva upp vid 8 idag, kanske gå på stan innan jag skulle göra naglarna men tji fick jag! Klockan ringde förvisso 8 men jag stängde av den och fortsatte sova. 0933 vaknade jag!! 1130 hade jag tid hos Naildesignschool så det var ingen panik men ändå, jag hade ju tänkt ta det väääldigt lugnt och göra det jag kände för men så vart det ju inte då.

Hade dessutom en så konstig dröm i natt..
Jag vaknade och kom ut i hallen och då stod polis där, och våran dörr var lyft av gångjärnen! Vi hade haft inbrottstjuvar som förvisso inte tagit nåt förutom Mickes mobil. Det läskiga var att både jag och Micke var i lägenheten, han sov i sovrummet medans jag av nån anledning sov i soffan i vardagsrummet. Hans mobil hade de alltså smugit in i sovrummet (medans han sov) och tagit och ingen av oss hade vaknat! Jag hade varit upp på toa och tyckt att det kändes konstigt ute i hallen, och det var då antagligen för att tjuvarna varit där (jag tyckte väl att det såg lite konstigt ut vid dörren..)
Nå inte nog med det, de hade dessutom tagit en nyckel till oss men vi räknade med att de inte skulle komma tillbaka men tji fick jag. Två gånger i drömmen så rasslade det till i dörren och in kom två grabbar. Vi sprang efter men fick aldrig tag i dom. Andra gången hoppade sprang vi ända ut och då rivstartade en bil här ute, vet inte om nån av grabbarna hann hoppa in i den men jag minns tom reg.numret : KKB 356  :-0
Nu vaknade jag på riktigt vid 2 tiden och kände faktiskt ett ordentligt obehag, det var läskigt att gå på toa och jag kollade verkligen mot ytterdörren så att det inte var nåt konstigt där. Tur att det är juletider så jag har ljusstaken i köket tänt, annars hade det ju varit becksvart och då hade jag nog inte tordats gå upp!! 😦 Jag är inte särskilt lättskrämd men när jag vaknar upp från en sån verklig dröm så är det fan läskigt!!

Tycker det är så mysigt nu när det alltid är nån lampa/stjärna som är tänd. När jag går till jobbet kring 0620-tiden på morgonen, det är vitt och kallt ute och så lyser det så där varmt & mysigt i nåns fönster – ja då blir jag alldeles varm & mysig 😀
Just nu sitter jag i en alldeles tyst lägenhet; ingen teve är på (en kabel är avgrävd så det syns inga kanaler så jag stängde av den helt) och jag har ingen musik på datorn. Det enda som hörs är knapprandet på datorn och knäpp från kylen i köket 🙂 Egentligen är man (=jag) dum som inte har så oftare för det är ganska avstressande att vara i ett tyst rum.
Jag tror inte jag skulle klara av att bara sitta i soffan och stirra ut i ingenting, men datorn funkar eller läsa en bok.  Jag känner mig ändå icke-stressad trots datorn, många säger ju att den gör oss stressade men det tror jag inte på. Inte alla iaf.
Jag tror jag ska ta mig en avstressande, varm dusch för att sen krypa till sängs med en god bok. I morgon blir det fika med Helena innan jobbet – me like väldans mycket!

3 responses to “Sista november

  1. Men fy! Värsta läskiga drömmen ju! 😦

  2. Haha, jag börjar bli ordblind.
    Din mening:
    “Hans mobil hade de alltså smugit in i sovrummet (medans han sov) och tagit”

    läste jag som:
    “hans mobil hade alltså smugit in i sovrummet (medans han sov)”

    Å tänkte, hur kan en mobil smyga och sova samtidigt. Tror inte jag fattade förrän jag läst din mening tre gånger.
    Jisses, det är över för min hjärna.

    Hahaha

  3. Läskig dröm! Har du kollat med vägverket vem som har registreringsnumret, om det tillhör nån i Umeåtrakten – moahaha!?
    Människa! Sover du med ljusstaken på! Tänk på brandrisken! Jag drar ut ALLT om jag ska springa till Ica…

Leave a Reply

