28 november

Mindre än en månad kvar till jul alltså..  Tänkte skriva att jag inte har köpt nån julklapp ännu men kom på att det ju faktiskt inte är sant! En har jag klar och sen har jag ganska bra hum om vad de andra kommer bli oxå 😀

Har en timma kvar av natt nummer 2 och nu längtar jag verkligen till sängen. Tror jag ska slösa en busspling och ta bussen hem. Laddade mitt busskort i fredags med 10 resor, skulle eg ha laddat med fler på en gång men jag har ju tänkt att jag inte ska åka så mycket buss fast det blir ju en del.
Det är ganska skönt att åka buss hem när jag har jobbat natt fast samtidigt är det skönt att promma hem oxå.

Idag måste jag antingen åka och handla eller julpynta lite granna. Jag får se hur det känns när jag vaknar. Det är inte så att kylen och skafferiet är helt tomt 😛 så jag kan med gott samvete avvakta med handlingen och se vad det är för roliga erbjudanden på Maxi och Coop from måndag. Jag lär nog inte hinna pynta hela lägenheten om jag bestämmer mig för att göra det idag men jag får ta det lite “pö om pö” och göra ett rum åt gången. Vardagsrummet känns viktigast, och så stjärnan i sovrummet, men det är ju för att det är mot gården och syns mest plus att jag är mest i vardagsrummet 🙂 Ska bli intressant att se om ljusslangen på balkongen har överlevt sommarhalvåret.

På tisdag ska jag in till stan för att göra naglarna, då ska jag även göra ärenden och shoppa lite grann fast det lär nog sluta med att jag inte köper nånting överhuvudtaget. Så brukar det bli iallafall. Måste vara på bolaget och köpa öl eller cider till nästa helgs “bruttfest” i Överboda 🙂
Sen på torsdag har jag bokat Dan kl 11 bara så ni vet 😉
Jag har haft så ont i ryggen efter Kirunaresan och tidvis gör det så ont så jag nästan grinar, så jag frågade Harriet om tips på en bra naprapat och fick då adressen till umearygg.se
Michael som tydligen är bäst var väldigt bokad, men Dan som är god tvåa hade tid på torsdag så han har jag nu bokat! 😀
Vet inte om det var allt resande som tog knäcken på ryggen eller om det helt enkelt är för att jag 1) sitter som ett riktigt arsel ibland 2) inte tränar ryggen 3) inte rör på mig så mycket som jag borde  men jag hoppas att det blir bättre, jag vill inte vakna på morgonen och känna att jag har döont i höften/ländryggen.
Men tills dess får jag se till att stretcha ordentligt när jag prommat till jobbet bland annat.

Huh så trött jag vart helt plötsligt, tur jag får fara hem snart och sova. Ska sova som en liten gris har jag bestämt.. Tryna på utan att knorra 😉

Leave a Reply

