Tatuering – blev det inte..

Igår skulle jag då ha varit och tatuerat mig hos Red Dragon här i stan. Jag gick dit och fick se stencilen han gjort och så förklarade han ungefär hur min tatuering skulle se ut på ett ungefär, men han var inte riktigt klar så jag gick iväg för att fördriva lite tid. Jag hade varit superpeppad inför tatueringen för jag älskar ju motivet men så började jag känna tvivel. Skulle den se ut som jag hade tänkt mig?! Svar nej.. Efter att ha pratat lite med Micke på telefon så gick jag tillbaks och sa att jag hade ångrat mig, att den inte skulle bli så kvinnlig och soft som jag hade velat ha den och Mats förstod verkligen, och han höll med om att var jag osäker så skulle jag inte göra den (den kommer ju faktiskt sitta där resten av mitt liv!!)  så jag gick därifrån utan tatuering. Det kändes lite trist men helt klart som rätt beslut, jag kan vänta tills jag hittar nån som gör den så som jag tänkt att den skulle se ut 😀

 

Så här ser bilden ut

 

Så här sa Mats att den skulle bli

Nåt sånt här hade jag kunnat tänka mig (alltså i STIL, inte att “min bild” förvandlas till den här bruttan istället..)

Jag VET att det går att göra, så pass mycket har jag sett på Miami Ink och LA Ink, och de ÄR duktiga på Red Dragon – jag påstår inget annat, men min tatuering måste jag vända mig till någon annan för att få 😀
Sååå om ni har nåt tips på vem som skulle kunna göra min dam så som jag vill och hade tänkt henne så “spytt ut” 😀

Nu packa ihop och bege sig hemåt när avlösningen kommer.. säng säng säng
och ute faller snö.. igen..

4 responses to “Tatuering – blev det inte..

  1. Men – alltså??!! Hur kan en så fin bild som den överst förvandlas till nåt så snaskigt “femöres” som den under??!! Kan man inte bara teckna av originalet?? BRA att du ställde in, men synd att du inte fick tatueringen gjord SOM DU VILLE HA DEN!

  2. Nu när jag ser bilderna så känns det ju bara som ett ännu mer rätt beslut av dig att tacka nej. Bra där – och givet att du kommer få den gjord precis som du vill ha den, troligtvis mer förr än senare. :*

  3. Jag fattar inte hur din bild kunde bli så ful.
    Hur lyckades han med det?

    Jag har varit hos Lasse på det här stället:
    http://www.skinnfantasi.se/
    och alltid blivit nöjd.
    Men jag vet inte hur bra dom skulle vara på att göra din bild.

  4. Det var verkligen skillnad på bild ett och två! Gillar inte när de ska göra alla kvinnor så hårda liksom. Det ska va vackert, inte porrigt

    Du får ta med bilden och fara runt till alla tatuerare i stan även om det känns drygt så tror jag säkert att nån lyckas få till den så du blir nöjd. Tycker du ska gå till Olof på Haga också där Johan tatuerar sig.

Leave a Reply

