10 nov

Hade tänkt göra stan idag men jag tror jag hoppar det med tanke på all snö som yr utanför fönstret. Jag måste handla men då jag inte är helt säker på att alla bussar går som de ska, och det brukar sällan meddelas när de ställs in, så satsar jag nog på lite stödhandling på Ica Mariehem idag så får jag ta mig till Coop på fredag om vädret är bättre då.

Det har känts som om jag bara gått mellan lägenheten och jobbet nu på sistone. I söndags jobbade jag ju extra så då gick jag först till Nus med Micke som skulle ta flygbussen (han skulle ner till Sthlm efter en veckas lov) och så hem igen. Var hemma nån timma och sen gick jag till jobbet. Jag var så less på att promma när jag skulle hem men orkade inte vänta till 2115 då nästa buss skulle gå från stan, så jag prommade hem ändå.. spyyyyless!
Skulle ju ha varit ledig i helg men så har vi jobbgrejs med nån konsult fast jag får ju vara ledig nån annan gång för det förstås, och så blir det kul med middag och surr på kvällen. Känner att jag verkligen behöver riktig ledighet snart särskilt som min röst börjat knarra igen!! Vet inte om det är för att det blivit kallare eller för att det går förkylningar.  Jag märkte det i förrgår när jag jobbade kväll och även igår. Fick faktiskt kommentaren “Men vad du låter förkyld” fast jag är ju inte det.

Känner att det vore lite skoj med ett annat jobb. Jag trivs på jobbet med kollegorna, vi har fantastiskt roligt, men jag börjar vara less telefonjobbet. Jag vet att det enda jag kan göra är att söka annat så jag håller koll och söker det jag kan 🙂
Det skulle vara lite roligt med nåt mer fysiskt eller kanske nåt med registrering, men med tanke på min röst så vore det bäst att slippa växel/telefonjobb.
Så EB – jag gillar läget just nu, detta är inte klagomål utan bara ett konstaterande och det är min blogg där jag får ventilera mina tankar & känslor 😀

Näh nu ska jag nog ge mig ut i snön och handla lite grann. Jag har tänkt att jag ska hinna cykla innan det är dags att sova inför nattjobbet. Tror det är läge att promma till jobbet om inte snöandet lugnat ner sig, man kan inte riktigt lita på att bussarna går som de ska nämligen.. Det står förvisso inget på hemsidan men det brukar det inte göra heller 😦

3 responses to “10 nov

  1. Jag äääälskar registrering (helt sant).
    Drömjobbet vore Skatteverket utan kundkontakt.
    Jag blir lycklig bara jag tänker på det, och en smula olycklig för att jag inte jobbar där.

  2. Här har det också snöat och snöat och snöat…
    Fysiskt jobb är säkert ok ett tag – sen börjar det tära på kroppen – i alla fall för oss som är äldre. Tänk på det!

  3. Börjar rösten krångla nu igen? Kom å hälsa på vettja.. Jag har MINTTU!! Gör underverk.. hehe 😉 *kram*

Leave a Reply

