20 okt

Jag förstår inte varför jag är så trött! Det är väl vädret som gör sitt men i skrivande stund så snöar det åtminstone ute. Det blir lite ljusare när det kommer snö på backen, fast jag skulle tro att den snö som kommer nu kommer försvinna. Jag tar då hellre snö än regn iaf.
Jag börjar känna lite längtan till att julpynta 🙂 Har beställt röda pappersstjärnor från Ellos som ska få hänga i vardagsrumsfönstret och så ska jag be antingen Micke el Sanna köpa ljus från Ikea att ha som adventsljus. Blockljus ska det vara! Vi hade det förra året och det är så mycket smartare (och mysigare) än vanliga smala ljus. Blockljus kan man ha tänt många timmar, dvs inte bara när det är advent och det gillas för jag älskar att äta frukost i sällskap av tända ljus 🙂
Har försökt så idéfröet om blockljus som adventsljus på jobbet oxå för där brukar vi använda en hel del smala ljus men förra året var det ingen som hakade på det spåret iaf.. Nå det är ju inte jag som betalar för ljusen som tur är…

När man jobbar natt så får man, iaf jag, en massa idéer om saker och ting.. Ibland är det bra saker men ibland är det mindre bra. Nu i helg har jag funderat på om jag ska låta mina töjda hål i öronen vara 6 och 4 mm eller om jag ska töja lite till så de blir 8 och 6 mm (dumma Helena, allt är ditt fel 😉 ) och så har jag funderat på om jag skulle våga göra spetsiga naglar.
Risken finns väl att jag fastnar med dom mellan tangenterna när jag jobbar 😉
Eller att jag klöser mig blodig(are) när jag klantar mig som jag brukar göra ibland.
Det lär inte bli klor nästa gång jag är till Annie (min nya nageltjej) men kanske gången efter?! Jag vet inte.. Nå jag har ju tid att fundera lite på det. Samtidigt som det är lockande så är det lite avskräckande oxå då allt är så mycket jobbigare när naglarna är jättelånga, som tex sätta fast gummibanden på mina smycken i öronen eller plocka upp visakortet när jag tappat det på golvet på Willys.. Jag kan ju inte direkt använda mina fingertoppar!
Fast lite läckert är det ju ändå med spetsiga naglar.. Kanske skulle göra det inför jul och nyår?? Eller så sparar jag och gör till nästa års semester! Kanske kan börja ta betalt för att klia folk på ryggen då?! Ha ha ha 😀

Har varit mer än lovligt virrig i helg..
I lördags när jag kom hem efter nattjobbet så lyste lampan i köket, och i söndags när jag kom hem lyste taklampan i sovrummet. Jaa jag har varit så duktig och försökt minska min elförbrukning men vad hjälper det när jag virrar och glömmer på lysena hela natten?! DOH!!
Jag får väl skylla det på sömnbristen, eller ja – jag har ju sovit bra.. Hmm vad ska jag då skylla på? Vädret? För mycket friskluft hemma i byn? Eller ska jag helt sonika bara konstatera att jag är mer än lovligt virrig ibland 😉

5 responses to “20 okt

  1. Är det liknande ljus som de vi hade förra året som du vill att jag ska köpa?

    Tänkte skicka bilder till dig på Facebook på (RIKTIGT) spetsiga naglar som Lina i min klass gjort… Men jag tror att det är lite mer än vad du tänkt – så jag struntade i det. 🙂

    -Längtar efter dig!

  2. Vojvoj.. nu ska hon töja schtooora öron hehe.. jag funderar på 10 *host* men.. nae.. jag tror jag nöjer mig hihi.. Fan, om du ska ha så där vassa naglar ere bäst o va snäll me dig då 😀

  3. Du SKULLE ju inte töja dom större!! Då röstar jag istället för spetsiga naglar – dom kan du gnaga av när du lessnar…

  4. Spetsiga naglar är tvärjobbigt

  5. Shit det såg ju farligt ut med naglarna! Men riktigt snyggt lackade, tror jag måste spara ner bilden som inspiration 🙂

    Våran elförbrukning e inte att leka med, jag tänder ju till o med i källarn där jag inte är 😛

Leave a Reply

