Byavistelse

Förra fredagen efter jobbet åkte jag mot norr 🙂 Jag hade sån tur så jag fick privattaxi till Hertz för att hämta bilen, sen var det bara att vrooma hem, packa klart, äta och sen åka norrut. Bra väder och bra musik på radion gjorde att resan gick fort 🙂 Såg två (och kanske fyra) älgar på behörigt avstånd oxå 🙂
Stannade över en natt i Gammelstad på en pysande luftmadrass (rumpan var i golvet innan natten var slut) innan jag åkte vidare på lördagen. Stannade till på Willys och Myrorna, och gjorde ett supersnabbt stopp hos A-le på Tuna för att lämna lite kläder som hon skulle prova.

Solen lyste när jag kom till Neisten och det kändes så bra att vara hemma igen.
Jag har inte gjort så många knop där uppe utan mest bara varit och umgåtts med mamma och Fredda. Gjorde två rundor då jag försökte springa lite grann, vi har ju pratat om att göra Blodomloppet nästa år jag och Anna. Ja Linda har oxå pratat om att haka på och jag tror att det finns fler på jobbet som skulle vara intresserade.  Sen var jag en vända och testade brorsans pulsklocka bara för att se hur jag ligger till när jag prommar i min vanliga takt och det var inte så illa ändå, måste pinna på liiite extra bara om jag vill ligga på högsta värdet 🙂
Ska nog köpa en egen sen när jag känner att jag har råd 🙂

Var till finko nån vända, testade köpa Minttu Black och ja jag har provsmakat lite grann = GOTT!! Lär bli fler gånger om jag säger så 🙂 Smakar typ mintig saltlakrits.
Jag har badat bastu oxå, två gånger, och det var såå skönt!! Andra gången så passade jag tom på att skrubba mig två gånger innan jag var klar! Man känner sig så ren när man bastat, är helt annan känsla än när man duschar. Det finns ju en bastu här som man får låna men vi har inte lyckats få till värmen de gånger vi badat. Den blir alltid för het, men jag tror nog att det går att få till bara man ger sig sjutton på det. Går ju att fråga nån som badar oftare oxå, kanske den som har nyckeln, om hur man ska ställa reglagen för att få bästa ångan!

Stannade till hos pappa oxå när jag åkte hitåt igår. Ljuset jag tände i lördags brann fortfarande och solen lyste så vackert, som den gjorde även i lördags. Lite kändes det som om pappa log..
Jag bad honom att vaka över mig när jag nu skulle köra så långt..

Jag kom hem ganska sent igår för jag stannade till hos A-le i Luleå igen, hälsade även på At en sväng. Jag hade sån tur så jag hann handla mjölk på Ica Berghem för mackarna efter vägen stänger ju så himla tidigt.. varför kan man ju undra.
Idag har jag varit hemma från jobbet för jag hade ont i skallen när jag vaknade i morse. Har känt mig ganska tjock i huvudet så jag hoppas att det inte är nåt på G. Det går ju förkylningar på jobbet och även i Luleå har de varit sjuka, och det vore ju typiskt när jag nu suttit och sagt att jag är så jävlig så baciller inte biter på mig! 😉
I morgon ska jag upp ganska tidigt för att lämna bilen och fika på Hertz. Sen hem och ta det lugnt, kanske städa lite innan jag sover inför natten. Måste ringa och boka/boka om lite tider oxå hade jag tänkt men om jag känner mig rätt så kommer det rinna ut i sanden.. Jag är så himla bra på att skjuta upp saker ibland 😉

men NU ska jag inte skjuta upp sänggåendet längre för jag är faktiskt TRÖTT!! Hurra hurra hurra! 😀

One response to “Byavistelse

  1. Det låter som att du haft det nåt så otroligt skönt! Längtar upp till Neistenlugnet jag med – hoppas att vi tar oss upp dit till nyår.
    Saknar dig älskling! *PUSS*

Leave a Reply

