30 sept

Åh så trött jag är just nu. Ska gå av min första natt om några timmar  och sen har jag ytterligare en till innan jag är ledig. Är ledig i helg och vi hade egentligen spikat tjejfest i Luleå på lördag men At glömde bort det och A-le hade ändå inte kunnat så det vart inget. Hade funderingar på att åka dit ändå i helg men A-le får besök och At var upptagen så jag hoppar det. Får ta det lugnt här hemma istället, kanske inviga mina nya gympaskor och ev dricka lite vin själv 🙂 

Förra helgen var jag ju till Sthlm för att hälsa på Micke. Jag for ut till flyget i god tid på fredagen efter jobbet, och väl där så ser jag att mitt flyg är försenat. Det skulle ha lyft 1755 men tiden var beräknad till 1845, den ändrades sen till 1920. Jaha, vad göra?! Jag åt lite grann och läste i min bok..
Dessutom var det ett kabelfel i Sthlm så Micke kunde inte möta mig vid Arlanda som han tänkt (tågen gick inte som de skulle) utan jag fick ta flygbussen till centralen så mötte han mig där.
Väl framme i Trångsund var jag trött som ett aber, hade klivit upp kl 5 för att hinna med allt på morgonen och det kändes vill jag lova..

På lördag åkte vi in till stan för att gå lite i affärer, jag hade lite jag ville kolla efter.
Shoppingfacit blev: 2 linnen och ett par örhängen från Cubus. Duschcreme, roll on och läppvalla från Yves. Fjärrkontrollställ, minimatlådor och kylskåpsmagnet från Stockhome. Skor och innersulor från Deichmann, och en sjal från Indiska.  Micke hade planerat värsta lyxmiddagen som vi avnjöt tillsammans med ett gott vin och sen vart vi sugna på efterrätt så han gick och köpte en bytta Ben and Jerrys som vi smaskade i oss. Kallisar, vad är det?! 😉
Vinet i kombination med allt annat, inklusive stadsvandrande, gjorde att jag blev trött och somnade vid 22 tiden vilket Micke nog inte tyckte var så roligt.. :-S

På söndag åt vi sushilunch innan vi åkte till Monika och Fredrik för att hälsa på lilla familjen 🙂 Svärmor var oxå där, hon hade tagit in på en övernattningslägenhet som M o F har tillgång till för att jag och Micke skulle få rå om varann. Lill-killen var bara en vecka gammal och var sååå liten!! Räknade snabbt ut att det är 18 år sen jag höll i nån så liten, vet att jag fick hålla Kim när han var typ 4 dagar gammal. Tycker det är lite läskigt att hålla i så små bäbisar för man måste vara så försiktig..
Kvällen tillbringade vi på bio och såg Toy Story 3 som var hysteriskt rolig!! Ai caramba!! 😉

Måndagmorgon for Micke till skolan och jag åkte hem till Umeå igen, nu var det som tur var inga förseningar för jag skulle direkt till jobbet å jobba kväll.
Nästa gång vi träffas blir här i månadsskiftet okt/nov för då har Micke lov och kommer hem.

Idag vart det inte riktigt som jag tänkt mig fast inte blev det nå sämre för det.
Jag hade frissa kl 9 och skulle ev träffa Helena efter det. Det blev lunch med Helena, Jimpa och Bastian 🙂 Sen hann jag bara påbörja min lista med ärenden innan H smsade om jag kunde komma och passa Bastian medans hon satt hos frissan så jag provade snabbt plaggen jag hade plockat på KappAhl innan jag gick för att assistera! 🙂 Huxflux var klockan 15 och det var dags att åka hemåt. Jag höll på att glömma bort bolaget men hann precis vara innan bussen gick!! HUH, tänk om jag missat vinlotteriet!! 😉 Nu är det bara att hålla tummarna för att jag vinner minst 1 flaska!! 🙂 Jag får se hur det gått när jag kommer hit i kväll för att jobba natt nr 2.

Insåg precis att jag börjar kl 11 på måndag så jag har en lite längre helg – woohoo!! 😀
Och nästa helg är jag ledig lördag-onsdag – WOOHOO!! 😀

One response to “30 sept

  1. Vann du nåt i lotteriet?

Leave a Reply

