Skrämselhicka

Min dator ville inte gå igång i morse när jag slog igång den men till slut gick det. Nog för att tänkt köpa en mini-pc men inte istället för den jag har nu utan till jobbet. Vore skönt slippa kånka den här fram och tillbaks när jag ska jobba natt men jag velar ännu, det kommer ju gå en del pengar till tatueringen oxå även om jag har en del på mitt sparkonto 🙂 Plus att jag nog hinner lägga undan en del om det inte blir oförutsedda utgifter.

Igår var det en riktigt rolig dag!
Jag sov till 9 så jag skippade morgonprommisen men prommade in till stan när jag skulle fixa naglarna. Min nageltjej Erika har slutat så jag fick gå till Annie som var riktigt duktig 🙂 Inte blev det sämre av att hon inte verkar vara klok på en fläck och surrade nästan hela tiden. Jag kände direkt att jag kunde skämta och skoja med henne och hon kände nog likadant för det var inte mycket allvar under tiden jag satt där.
När jag var klar (ska försöka ta nå foton och lägga ut annars får det vänta tills Micke kan ta foton nästa helg) så gick jag mot Mekka med ett snabbt stopp på Indiska för att spana in en klänning i fönstret, hittade en sjal jag ska köpa sen.  Gick in på Lagerhaus där Harriet var och hann kika lite på spel där, hittade ett som jag tänkt beställa från Bluebox.se  men det kommer bli att jag köper det därifrån istället. 
På Mekka vart det go’fika tillsammans med Sanna & Millie som var en liten gladskit som vanligt 🙂 Sen kom Helena dit med Freja och Bastian som oxå var en liten gladskit som vanligt 🙂
Var sån tur att vi bestämde Mekka för jag kände jag var sugen på småkakor så det var mitt fika, gott gott 😀

När vi fikat och surrat klart, som vanligt så kändes det som om vi satt där i max en halvtimma, så gick jag med Freja och Bastian till HM medans H parkerade bilen. Jag lyckades såklart se en tunika som jag måste vara och prova sen när jag fått lön alt nere i Sthlm om jag är på shoppinghumör 😉
H skulle på uttagning för hårmodeller på FH så jag gick med dit och träffade samtidigt hennes mamma som jag pratat med flera gånger på jobbet men aldrig träffat “på riktigt” 🙂
Fick lift hem sen och hann precis göra middag (sill & potatis = min variant på snabbmat) innan mitt teve-måste Biggest Loser började!! 😀

Senare på kvällen smsade A-le och frågade om jag hade tid att prata 5 minuter som blev 2,5 timma!! HA HA HA 😀
Surr surr surr blah blah blah
Kunde inte sova sen på kvällen, vet inte om det var för att jag sovit till 9 eller om jag var så uppe i varv av alla aktiviteter under dagen men jag kollade på klockan sista gången kl 2 i natt. Då släckte jag lampan igen för att försöka sova och tydligen lyckades jag. Jag var på vippen att somna om i morse när klockan ringde kl 8 för morgonpromp men jag gav mig ut och även fast jag hade ont i ryggen som f********n så var det ändå skönt. Provade en lite ny variant på min slinga för att slippa gå så mycket på asfalt och den funkar! Var tom snäppet längre än min gamla slinga = det gillas 🙂

Nu ska jag ta och göra mig lite Korv stroganoff till matlådor, kanske diska och definitivt duscha innan det är dags att bege sig till jobbet – har kväll 🙂
Det känns som att det kommer bli en bra dag idag 😀

2 responses to “Skrämselhicka

  1. Trevligt var det igår:)) Blev det nån modellande för H? Det är ju spännande att se vad dom är ute efter. Kram

  2. Vi måst ju ta o ses snart igen tycker jag 🙂 Å vi bor ju näääästan grannar haha…

Leave a Reply

