Veckan som varit

Oj oj vad jag tycker att veckan har gått fort! Och det är en del jag har hunnit med att göra oxå 🙂

Måndag var jag på massage vilket gjorde att jag varit mer eller mindre ledbruten resten av veckan! Min ländrygg och höfter gillade inte morgonprommisen i tisdags, därför gick jag inte särskilt fort heller 😉
Tisdag gick jag på stan, shoppade lite grann (Kupan is the shit) och sen var jag in på Red Dragon tattoo för att kolla pris på tatueringen jag vill göra. 
Först var jag inte säker på om jag ens tordes vara in men bestämde att jag iaf kan kolla pris och *hää-dää* så hade jag en tid bokad, nu kan jag inte vänta tills jag får vara dit och påbörja tatueringen!!
Funderar faktiskt på att kolla om de har tid för nån mindre tat alt gå dit på deras drop-in för nu har jag kommit på en till som jag vill göra 😉
Onsdag – fredag har jag jobbat kväll vilket har varit ganska skönt då det är lugnare att jobba då. Dessutom hinner jag med morgonprommis bättre då 🙂 Har märkt att jag blir full av energi, ja nästan speedad, när jag gått på morgonen så det ska jag fortsätta med. Nu har jag fått “det månatliga” så jag får se om jag orkar gå i morgon, iofs så kan jag ju ta en lite lugnare prommis. Sen är det tänkt att  jag ska möta Helena och promma med henne till stan men jag vet inte hur det blir om det regnar i morgon, det har nämligen regnat mest hela dan idag.
Lördag jobbade jag åt Camilla som ska jobba tillbaks åt mig nästa söndag. Poppade mig lite popcorn och tänkte ta mig ett glas vin men det blev lite mer än ett glas *harkel* Nu hade jag sån tur så det var inte så många “pocent” i vinet så det gick bra ändå men jöklars så täppt i näsan jag blev!! Och då var det ändå ett vitt vin jag drack! Måste ta och testa här framöver, tex när jag är ut nästa gång. Bara dricka öl eller cider för att se om jag reagerar på det oxå. Till slut får jag väl testa rent, ja jag kan ju göra drinkar av det, bara för att se om det är sånt jag måste dricka om jag vill dricka och kunna sova normalt..
Idag har jag städat och handlat, och sen bara suttit här och tagit det lugnt. Har ringt Ewa som fyllde år igår men då det var upptaget när jag ringde och sen vart jag upptagen med annat så blev det inte av att jag ringde nåmer igår.

Ja nu kanske det här blev en ganska båring blogg men så blir det ibland serru..
Nu dags för dagens äpple och the!

4 responses to “Veckan som varit

  1. Verkar ha gått inflation i veckorna också, är ju bara måndag och fredag nuförtiden! Får lite panik när det går så fort – åren går… Och det värsta är att man GÖR JU INGET! Inget kul i alla fall. Jo, i helgen hade vi ju loppis och DET VAR ROLIGT! Låter skönt (och inte skönt) med massage – har ett presentkort på 65 min massage att lösa in, måste göra det snart!

  2. Skönt med massage och gott med vin;)
    (ser fram emot att snart kunna njuta av ett glas rött…..)

    Så spännande med nya tatueringar. Nu blir jag nyfiken på den mindre taueringen du också hade tänkt göra….vill du avslöja motiv?

    Kramis!

  3. Jag blir alltid täppt i näsan, flammig i fejjan och får andnöd vid 1-2 öl. Fortsätter jag dricka så bedövar alkoholen det centrala nervsystemet och då kan jag andas igen. Tror på fullt allvar att jag är allergisk mot nåt i öl. Men som sagt, det är lätt löst genom att alltid dricka mer än 2. 😉

  4. Åh om jag också kunde ta mej ut o promma! varför ska jag vara så laaaaaaaaaaat ? Ska Camilla jobba tillbaka den här söndagen som kommer eller nästa? Alltså denna 19 eller 26te?

    Funkar det inte med allergitablett innan du dricker? Du kanske är överkänslig som jag och reagerar på vin, men det blir bättre med en allergitablett för mej 🙂 Prova förresten Kenn Creek och se om du blir täppt i näsan av den, det ska ju tydligen vara mindre antihistaminer i den 😀

Leave a Reply

