Ledig helg

Vilket härligt väder det har varit i helg!! Kanonsol och varmt, det har inte känts som om det är mitten av augusti! B-)

Har haft ont i nacken sen i torsdags men nu verkar det ha lättat. Har tryckt i mig alvedon och diklofenak och idag känns det riktigt bra! Hade lite ont i morse men just nu känns det inte alls vilket är såå skönt! Om det inte är bra på tisdag ska jag ringa vårdcentralen igen och få en akuttid. I morgon ska jag jobba kväll så det blir ett test för att se hur jag klarar det.  I fredags var jag tvungen att gå hem efter halvan dan och då hade jag så ont så jag var grinfärdig.
Jag vilade några timmar och sen for vi till Fredrik Elmå som hade födelsedagsförfest hos sig. Grabbarna spelade Rock Band och jag såg på. Kvällens höjdare var när Micke skulle sjunga en fransk punklåt. Fredrik skrattade så han var knallröd i ansiktet medans han försökte hänga med på trummorna, önskar man hade videofilmat det.
Sen vart det middag och drickbart (Hobgoblins för min del) på Allstar, huuur kuuul som helst! Och tack vare alkohol så kändes det nästan inget alls i nacken (hmm jag kanske borde dricka istället för att knarka alvedon och diklo, borde ju iaf vara roligare?! 😉 )

Igår var det nästan galet varmt ute. Vi tog en cykeltur in till stan där vi gick omkring lite grann, vi åt pizzabuffé på Rhodos, hyrde film och sen cyklade vi hem igen via Ica Berghem där vi köpte godis till vår filmkväll.

Idag har vi tagit en promenad runt Nydalasjön i ett lagomt tempo. Blåser mer idag och är inte lika varmt men det är soool så det är riktigt härligt ute.  Lär bli att se en av filmerna ikväll, jag tror jag röstar för “Alice i Underlandet”

I morgon är det jobb igen men på förmiddagen ska jag fixa naglarna, har inte bestämt än vad det blir för nåt så jag får höra med Erika om hon är sugen på att göra nåt speciellt. Sen ska jag och Micke ha lunchdejt innan jag beger mig till jobbet. Känns som om vi får passa på att umgås nu de sista dagarna innan han åker iväg till Stockholm för att plugga.
Jag har ju redan bokat resa ner i slutet av september, kring den 24:e har jag för mig att det var. Sen kommer ju han upp vecka 44 då han har lov och vips är det jullov 😀

Nej nu ska jag ta och dricka mitt kaffe..
heippa på er!

3 responses to “Ledig helg

  1. Skönt att värken verkar gått bort men annars är det nog bra att gå till fabror doktorn.

    Lät som att ni haft en riktigt mysig och trevlig helg!

  2. Låter som en mysig helg – med god mat, god dryck, trevliga vänner och mys med sambon:)

    Det är superkul att du kommer ner i September:)

    Krampårej!

  3. Fransk punklåt (det var väl inte Ce plane pour moi?)! Det hade jag velat se!!
    Hur många flaskor vin/öl får man för priset av ett läkarbesök?! Bara en tanke… Skämt åsido, du borde kanske kolla upp ditt onda om det inte ger med sig.

Leave a Reply

