Red hot..

Har legat på gräsmattan och solat idag, känner att det bränner lite på axlarna och på bröstet så har jag små prickar av soleksem! Roligt? NOT!! Nå, bara smörja och hoppas att jag har lite grund kvar från Thailand 🙂

Det har varit lite varannandagsväder i veckan, men jag har ändå fått mig lite sol.
I tisdags klippte jag gräsmattan och lyckades med en riktig “Inger-grej”
Jag kom in och pustade efter att ha klippt halva gräsmattan, ojade mig över att gräsklipparen var så tung då mamma utbrister
– TUNG? Den är ju självgående!!
Nog hade jag sett att det fanns ett reglage till men inte undersökte jag vad det var för nåt inte..
Tro mig – jag kunde höra hur pappa skrattade i bakgrunden 😉
Nå, jag fick ju träning, och hade ordentlig träningsvärk i armarna dagen efter!

I helg har det varit Pajala marknad. Vi passade på att gå i fredags då det oftast är mindre folk. Åkte dit så vi var där lagom till lunch, och åt en suovas innan vi prommade runt nåt varv på marknaden. Jag köpte tvål och godis men sen vart det inte så mycket mer. Jag såg ett jättefint linne som jag hade velat ha, vitt med dödskalletryck i svart och glitter med texten “Forever young” men Micke tyckte att det kunde jag inte ha då jag är under 40 och inte särskilt desperat 😉

Efter middagen satt jag och åt av mitt godis och Mickes kolor när jag bet sönder en tand!! Jaha ja.. Nå jag har haft ont i den tanden tidigare så det har nog varit på gång ändå. Det värker inte (vilket är jäääävligt tur) men det är en vass kant där som skaver mot tungan. Ska ringa folktandvården när vi kommit hem till Umeå, jag får hoppas att jag har kvar hela tungan tills dess.

Igår skulle vi ut på marknaden på kvällen. Marie och Mikaela skulle ut och jag hakade på som chaffis. Jag hade köpt alkoholfri öl som jag drack medans jag rusade runt och tog på mig kläder, fixade hår och sminkade mig så jag lyckades faktiskt få värsta partykänslan.  Micke vart oxå sugen på att vara ut så han övertalade Fredda att följa med. De rusade runt som smått yra höns innan de var klara – det tog en halvtimma och då hann brorsan tom raka sig!!
När vi kom till Pajala så var det bara att gå in på Bykrogen och det tog ett tag innan det började komma folk men då vart det fart oxå. No Hablas spelade på scenen ute, och nere var det party på nattklubben. Anna, Anita, Andrea, Ida och Erik kom oxå så då gav vi järnet! Det var ingen idé att stå på dansgolvet då det var så mkt folk så vi stod brevid och shakade loss..
När vi sen skulle hem så kände jag att det VAR SÅ SKÖNT att jag körde, trots att det kacklades på väldigt bra i baksätet! 😉
Var hemma vid 04 så klockan var närmare 0430 innan jag var i säng, och vid 0915 var jag uppe igen! Det var ju sol så vem sjutton hade ro att sova?!?!?!?! 😉
Och på den vägen är det..

Nu är jag solmosig och rosig och gaaanska så trött. Det blir nog en tidig kväll ikväll, och vinet jag inte drack igår ska jag ta ett glas av ikväll. Om det nu finns kvar nåt vill säga?!  Kanske skulle fara ut och ta en öl på uteservering nästa helg om det är sol? Är det nån som hakar på? 😉
Nu är jag inne på min sista semestervecka och det känns väl så där. Det ska bli skönt att komma till lägenheten och gå igenom all post, känna lugnet men det ska inte bli så kul att börja jobba igen men va f*n – allt går ju.. Sen blir det lite tråkigt att åka härifrån oxå, lämna mamma men jag vet ju att hon klarar sig 🙂

Nej, nu är det nog dags för smorning av ryggen tror jag..
Sola lugnt! B-)

2 responses to “Red hot..

  1. Soleksem, marknad, fest och avbiten tand……låter som riktig semester det! 😉

    Sola lugnt och ta ett glas vin åt mig oxå (mmm….längtar)!

    Kramis!!!!!!!!!!!

  2. Tack för idag 🙂 Va ju jättetrevligt!! Freja var grymt impad av din bojfränd 😀
    Sätter in kosing till dig imorrn.. verkar ha städat bort bankdosan *virr*

    Mattan blev så schnygg oxå! Kram

Leave a Reply

