Semester!! :D

Skrev nedanstående i natt men lägger ut det först nu:

ÄNTLIGEN  är det S-E-M-E-S-T-E-R!!!  Jag har nu jobbat mina två nätter så när jag vaknar idag så är jag ledig  tom 18 juli. Det ska bli så skönt att vara ledig, hade inte velat jobba några veckor till!! Det ska bli så kul vara hemma hos mamma och pyssla om henne lite grann, vara på Kirunafestivalen, gå på Pajala marknad och bara vara!!
Har lite ångest för packandet ikväll men jag vet att trots att min lista är ganska lång så kommer det försvinna saker från den. Jag skriver alltid upp mer än vad jag faktiskt tar med. Det är ganska svårt beräkna vilka kläder man ska ha med särskilt som vi ska på Kirunafestivalen, och sist vi var så var det 3 grader och spöregn en av kvällarna men i värsta fall får man väl vara och handla på Kupan och köpa tjocka kläder som sen kan kastas – vi kanske kan köra en ”fulfest” 😉
Jag har iaf bestämt mig för vilka av mina 7 par solglasögon jag ska ta med så sol kommer jag vara beredd på. Annars kommer jag fasen sitta inne med solisarna på!!  😉

Var till frissan idag så nu är sommarfixad på riktigt! Håret klipptes riktigt kort (nästan så det känns för kort men det växer på nån vecka) och så blev det BLONT! Det är lite så jag hajar till när jag ser mig i spegeln. Kan inte låta bli att tänka att det är lite ”Bond” över färgen, alltså Bond som i James Bond och inte som i bondmora 😉 Egentligen borde jag väl klä mig i svart och se så där besynnerlig ut, så blont är det.

———————-

Ja nu är väskan packad och som jag gissade så föll det bort en del grejor men det tillkom även lite. Tycker det är svårt att packa för så lång tid, vi ska ju vara borta i nästan tre veckor och även om det finns tvättmaskin så vill man ju inte traska omkring i samma kläder hela tiden. Känner jag mig själv så kommer jag traska omkring i ganska mkt samma iaf.. 😉
Jag kommer säkert sakna nåt plagg men va f*n, jag får väl ha det sen när vi kommit tillbaks hit igen.
Jag har tex inga mysbyxor med mig meeen jag har haremsbyxor och leggings så nåt av dom får jag ha.. ja och shorts.. om det nu blir shortsväder överhuvudtaget. Vädret, enligt foreca.se eller yr.no, ändrar sig från dag till dag så det är nog säkrast att kliva upp på morgonen och kolla hur det ser ut 😉

Nej nu ska jag nog ta och bara sitta rätt upp och ner en stund. Är trött i ögonen så det blir nog nanna snart. Ju tidigare vi kommer upp, desto tidigare kommer vi iväg 🙂

Ha en riktigt trevlig och glad midsommar!! 😀

4 responses to “Semester!! :D

  1. VA!!! Inga mjukisbyxor!!!??! Det är alltid det första jag packar (jag är en riktig “mjukis”;))

    Att avgöra vilka solglasögon man ska ha med på en resa är alltid knepigt (det brukar sluta med en 3-4st ;D

    Såg på vädret imoerse att midsommarvädret blir allra finast uppe i norra Norrland – så ni kan vara lugna över midsommarvädret i alla fall:)

    HA EN SUPERTREVLIG MIDSOMMAR (och se upp för myggen!)

    Kramis!

  2. Ha en skön semester! Hälsa Ulla från mig!

  3. Såg du att jag vinkade? (åt ALLA bilar jag såg…) hihi.. hoppas ni får det toppen nu! 🙂 *kraam*

  4. Grattis till semestern!!!!!!!!!!!!!!!!!

Leave a Reply

