Jaaa jag veeeet

att jag skriver blogg alldeles för sällan men det är inte alltid jag känner att jag faktiskt har nåt att skriva!

Det har varit kanonväder och grönskan har fullkomligt exploderat de senaste dagarna! Snart är det grönt runt våran balkong precis som det ska vara på sommaren! Ganska fantastiskt eg, vi bor en trappa upp och har grönt runt balkongen! Vem behöver balkonglådor?? 😉
Få se hur länge go’vädret fortsätter, nog är jag lite rädd att det ska ta slut och så blir sommaren kall och pissig men det sista som dör är hoppet så det är bara att hålla tummarna och be att ingen dansar regndansen! (Danne håll dig inomhus! 😉 )

Har börjat cykla till jobbet som så många andra umebor och jag har insett att jag borde nog ha en vimpel på cykeln. Inte för att jag ska synas i trafiken utan för att jag ska hitta igen cykeleländet utanför NUS!!
Igår när jag slutade jobbet så gick jag ut och mot min cykel, det var bara det att den inte stod där jag trodde att den stod!! Jaha, hade cykelnisse flyttat på den? Var den snattad? Jag for med blicken över cykelparkeringen.. Sen insåg jag att jag inte ställt den där jag trodde att jag ställt den utan nån rad längre bort.. Snark.. Jag har minne som.. som.. en cykelpump!! WHOOSH så försvinner saker!
Kanske skulle skaffa en sån spade som man hade på cykeln när man var liten, en sån man vek ut för att bilisterna skulle hålla avståndet,  fast jag skulle montera den så jag fäller UPP den istället för ut! Då skulle jag kanske ha en chans att se min cykel såna gånger när jag glömt bort var jag ställt den.
Eller så kanske jag skulle skaffa ett fjärrlås som finns på nya bilar.. *BLIP BLIP* och så blinkar lysena.. 😉 fast det kanske är svårt att se när det är ljust ute.

Nej nu ska jag ta mig ett äpple.. Dagens äpple giv oss idag.. eller nåt..

2 responses to “Jaaa jag veeeet

  1. Har också börjat cykla till och från jobbet. Som tur är har jag inte samma problem med cykelparkeringen som ni verkar ha däruppe…….färre som cyklar här nere i Stockholm (fast dom som cyklar – i alla fall VISSA av dom – kör som idioter!! *hrmff*)

    Visst är det härligt med riktigt sommarväder! Tar ett tag inna hjärnan ställer om sig dock och inser at man faktiskt KAN plocka fram & ta på sig sommarkläder (jag har BURIT omkring på min jacka hela dagen…..den hade lika gärna kunnat stanna hemma)

    Kramis!

  2. Man kan ju inte skriva bara för att skriva, det är ju till för att skriva när man har nåt att dela med sig av eller bara berätta. Kanske bara “vädra” känslor/åsikter.
    Jag hoppas vi får en så här fin sommar totalt. Lever på hoppet.

Leave a Reply

