Sängen hägrar..

Fy vad jag inte gillar att jobba tre nätter på raken!! Tur det inte händer så ofta  fast jag helst skulle slippa det helt och hållet, två på raken räcker gott och väl. Jag gör ju inget annat än sover de här helgerna; kliver upp på fredagen, är vaken till ca 15 då jag lägger mig och sover ca tre timmar. Går till jobbet, är hemma ca 0730 på lördagen då jag lägger mig igen. Vaknar ca 1230, är vaken till 15 då jag sover ca tre timmar. Jobbar, är hemma ca 0730 på söndagen, sover ungefär lika länge som de andra dagarna osv..
Om Micke jobbar och börjar 16 så brukar jag försöka sova när han gått till jobbet men är han hemma så får han ju sitta själv vilket nog inte är så kul 😦
Det är tur att jag bara har en sån helg på sex veckor, eller är det sju?? Nå det är inte så ofta..

Idag när jag kommit hem så ska jag inte göra så mycket, jag ska sova tills jag vaknar och nångång under dagen är det dags att försöka hitta en ny slinga för powerwalk. Enligt programmet som jag och Micke följer så ska vi gå 60 min och vår nuvarande slinga är på ca 40-45 min. Det verkar bli fint väder så det blir najs med en prommis i solsken även om det säkert inte kommer vara så varmt.

I morgon är det dags för nagelfix och det är verkligen på tiden!! Jag skulle ju ha varit förra måndagen men eftersom jag blev inkallad för att “jobba” så fick jag vackert boka om tiden. Naglarna är inte fula eller så men de börjar vara LÅNGA och jag orkar inte fila ner dom, det tar ju sån tid att göra det själv eftersom materialet är så pass hårt!
Jag är smått handikappad då jag inte kan göra allt, tex byta smycken i öronen! Jag skulle byta från mina tunnlar till nya pluggar men det gick inte – jag fick be Micke om hjälp! 🙂
Jag som tycker om att kunna själv tycker det är lite besvärligt att måsta vara beroende av nån annan för såna sk*tsaker egentligen så ja, Erika kommer få korta av dom en del! Kanske att jag låter dom bli riktigt långa sen till semestern, alltid retar det nån! 😉
Kanske kan lacka dom i min superneoniga rosa färg oxå..

Är jobbigt när Micke inte mådde så bra igår, jag vill ju hjälpa men vad jag än säger så blir det fel känns det som.. Får hoppas att det är bättre för honom idag *håller tummarna*

Nä nu ska jag börja packa ihop och diska så jag är klar när min avlösning kommer 🙂
Natti natti på er!

One response to “Sängen hägrar..

  1. Jag har ju inte jobbat nätter men efter 3:e dagen på jobbet, efter 6 mån semester, så är jag helt slut i huvudet. Så just nu hägrar min säng fast klockan bara är 18:40. Det bli sovrumsTV tror jag. Jag har dessutom vaknat kl 04.10 varje morgon helt utan att jag velat eller haft klockan på ring. Ser fram emot helg!

Leave a Reply

