Busväder

Det är ju lovat värsta snöovädret idag och nog för att det blåser och snöar men oväder? Det vet jag inte om jag kallart, men det kanske blir värre? Hoppas inte det blir alltför illa för jag ska till stan för en fikadejt med Harriet! 🙂 Ska bli så kul att surra med henne, vi har inte setts sen nångång före jul och det har ju hänt en del sen dess. Jag håller igen ordentligt idag för jag hoppas på att de har semlor på Mekka för då ska jag fanimej äta en! Har varit sugen i flera daaaar!! 😛

Fick foton från begravningen av kusin Åke och det kändes verkligen konstigt att se kistan i kyrkan. Känns som om jag inte ens varit där just den dagen, men det var väl för att jag var så koncentrerad och försökte tänka på annat än att min pappa låg där.
På bilderna från minnesstunden så fanns det ett kort som jag trodde var ett spökfoto – pappa stod ju där!! Men så insåg jag att det var en från jaktlaget men jag tyckte att det verkligen såg ut som pappa!! Kära systrar – tänkte ni på det?!

I morgon ska jag på logopedmottagningen för talträning. Igår innan jag somnade så kändes det verkligen som totalt onödigt, vad ska jag där att göra? Jag kommer ändå inte använda mig av det fastän jag vet att det nog skulle rädda min röst. Jag märker ju nu att jag pratar fel och jag blir trött i rösten fast inte på samma sätt som förut, men det kan ju vara bra att lära mig hur jag ska använda den. Nå jag går dit i morgon så får jag se sen, känns det onödigt så får jag väl säga att jag tycker det och inte gå dit fler gånger.

Jobbar kväll i morgon, natt på fredag och sen är jag ledig till på torsdag! Det ska bli så skönt och jag har inte planerat nåt vad jag ska hitta på. Gissar att jag ska ta det lugnt, promenera förutsatt att det är bra väder och så kan jag ju roa mig med att kolla kläder å sånt inför Thailand. När vädret är som det är just nu så känns det VÄLDIGT skönt att ha 4 veckor soool & värme framför sig! Ska bli kul att vara i Bangkok oxå, ser fram emot shopping i MBK och kanske Central World oxå.
Och sen när vi kommit till Koh Samui så ska jag frossa i frukt!! Givetvis ska jag fruktfrossa i Bangkok oxå förutsatt att jag hittar nånstans att köpa det och det kommer jag säkert att göra 😀

Nej nu ska jag slänga mig i duschen för att sen åka in till stan. Tänkte trotsa vädret och bege mig in för att kika lite i affärer. Jag har ju fått lön så det bränner lite i börsen 😉 (bara för det så kommer jag inte köpa nånting – som vanligt hihi)

Ps. Nu har det börjat snöa ute oxå.. det kanske blir snöoväder iallafall

5 responses to “Busväder

  1. Men om logopedövningar räddar rösten kanske det är bra ändå. Fast jag kan förstå dig, så känner man när man måste till sjukgymnasten. Personligen så har det heller aldrig hjälpt. Men ett försök skadar ju inte rösten.
    Usch, det låter inte kul med vintern! Ni är så välkomna till värmen!

  2. Snöar här i Sthlm oxå just nu – fast jag tycker inte heller att man kan kalla det OVÄDER……än så länge…..

    Kan du inte övertyga talpedagogen om att vila, värme och sol är bra för din röst. Kanske måste hon skicka iväg dig på regelbundna solresor för att din röst ska må bra, hihihi;)

    Hoppas att du hittar nåt kul i affärerna (man blir glad av shopping:)). På tal om det, hur har det gått i jakten efter ny mobil förresten?

    KRAMISAR!!

  3. Spännande o höra vad logopeden säger.. haha.. jag va oxå på stan idag fast jag hittade ju bara saker till kidsen som vanligt 😀

  4. Modigt att ta sig på stan 😉 Hoppas det inte fanns några semlor, hehehehe *elak* Hur semmel sugen blev inte jag nu då? Kanske ska brumma till Maxi efter jobbet o köpa en? Hehe

  5. Jamen så goda semlor vi åt i går..och vilken tur att det fanns fler än en! En trevlig pratstund som renderade i både gråt o skratt. Men idag kan jag inte skratta..jag ramlade ju mitt i gatan som en annan toka! Förmodligen nåt revben som fått sig en törn så nu är det allvarliga leken som gäller…jag har ju så lätt för det:)) Kramen

Leave a Reply

