20 dec

och nu är det inte många dagar kvar till julafton tamejfasen..

Har varit ledig idag. Sov till 0830 då Micke kom och väckte mig. Hade nog kunnat sova bort nån timma till men då hade halva dan varit förstörd.

Jag har hunnit med en del saker idag.. Jag har bakat knäckebröd enligt recept från Monis. Det var riktigt kul 🙂 Det var lite jobbigt att försöka få upp de supertunna skivorna innan de var gräddade, och det var lite svårt veta hur länge jag skulle ha inne dom i ugnen men jag fick upp ett ganska bra tempo till slut. Det blev en hel del bröd kan jag säga.
De som vart sämst får stanna kvar hemma, och sen tar jag med en burk till byn och vårat julbord där. Tror det blir gott med antingen tonfiskröran eller sillröran som Micke tänkt göra 🙂

Jag har oxå slagit in julklappar och som vanligt så har vi ett tema på våra paket. Är det nån som blir förvånad?? 😉 Kan avslöja så mycket att materialet har vi haft i två år!
Nu är ni nyfikna eller hur?! Tja vi får väl lägga ut lite bilder sen

I morgon jobbar jag 8-17, samma på tisdag och sen på onsdag jobbar jag till 1230. När jag slutat så åker vi mot byn.
Hade helst varit ledig men vi är så pass ont om folk så det här var det bästa Donna kunde ordna och det är ju bättre än att jobba natt och sluta kl 07 på julaftonsmorgon. Då hade vi varit i Neisten lagom till Kalle Anka och hur roligt hade det varit på en skala??
Blir skönt – när vi kommit fram så blir det bastu och öl/vin/cider efteråt

Ser fram emot att få träffa alla (tyvärr inte Välli och Stenmark) och det ska bli kul att se hur stor Teckla har blivit. Sist jag såg henne var i augusti och det syns på bilderna i Maries blogg att hon blivit större sen dess. Sa åt Marie att vi ju är några stycken som kan aktivera henne genom att kasta snöbollar om hon blir lite hyper, tror inte Micke har nåt emot att leka lite 😉
Jag får väl se om han blir lite småkär i henne eller om han kommer vara Isa trogen *fniss*
Ja jag har fått finna mig i att han är lite svag för den blondinen..

Näh nu ska jag sluta svamla. Är faktiskt lite trött fast klockan bara är 21. Vet inte om man kanske skulle gå och nanna, beror väl lite på om det finns nåt på “dumburken” som är värt att titta på.
Natti natti y’all

4 responses to “20 dec

  1. Kommentaren i förra bloggen, du vet att jag inte tjatar ;).

    Trots allt så blir man sugen på all god mat och allt julgodis när ni skriver och berättar. Jag ska verkligen inte äta julmat, kanske min favvis Chicken Satay, kanske tar en liten förrätt och kanske en paraplydrink efter.

  2. Oj vilket projekt med egna knäckebröd, men det blev säkert supergott! Du är duktig du! 🙂

    Hemma hos oss är det mest Johan som bakar, men inte mej emot 😀

    Mysigt med bastu och öl. Rätt ölsugen börjar jag bli….rätt jobbigt att måsta vänta så länge.

  3. Kör nu försiktigt när ni styr kosan mot norr… 🙂 Ha en toppenjul!! *kram*

  4. Mmmmm….knäckebröden är mumsiga helt NATURELLA oxå….mmmmmm;)

    Hoppas ni får en UNDERBAR jul!!!!

    KRAMISAR!!!

Leave a Reply

