19 december

På förekommen anledning så uppdaterar jag härmed min blogg 😉 Jaa Helena, du ska känna dig träffad 😉

Av förklarliga skäl så har jag inte uppdaterat bloggen på ett tag. Det har inte känts som om jag haft nåt att skriva om fastän det hänt en hel del, tyvärr inga roliga saker som ni ju vet.
Har jobbat en vecka nu och det har faktiskt känts bra. Första dagen var jättejobbig, det kändes jobbigt bara att komma hit och se centralhallen, och då var jag lite orolig för hur det skulle gå att jobba som i natt men det har inte varit några problem alls. 
Nu är jag ledig i helg för att sen jobba månd-onsd och sen åker vi till byn. Blir att fira julen där, känns bra att få samlas allihopa (nästan) och få vara tillsammans. Kommer nog kännas tungt när vi sitter och ska äta julmiddag och pappa saknas. Samma när det ska delas ut julklappar, det var ju alltid han som var tomte även om Micke fick hjälpa till nåt år 🙂
Men även om det kommer vara tungt och kanske jobbigt så ska vi ändå försöka ha en så bra jul som det går. Pappa kommer nog vara med, vaka över oss och se till att vi ändå har det bra.
Jag skulle kunna skriva hur mkt som helst om pappa och att han inte längre finns hos oss men det tänker jag inte göra just nu.

Igår har jag varit och ätit lunch med Sanna och Helena aka preggosaurierna aka gravidmaffian 😉
Den här gången vart det buffé på Eastern Palace. Vi blev sittande där i 2,5 timma och pratade om allt mellan himmel och jord. En del jobb, en del killar och så blev det (av naturliga orsaker) en hel del bebbeprat 🙂 Jg försökte hänga med så gott det nu går när man är den enda i gänget som inte är gravid/har barn sen tidigare. Har inget emot att det pratas sånt kanske jag ska tillägga, vet ju att vissa kan bli sura och känna sig utanför men icke jag!
Efteråt gick jag och Sanna lite på stan och inhandlade julklappar. Jag köpte en, ja va fasen heter det…, skiva i rostfritt som man ska lägga över diskhon men den passade inte!! Jag trodde faktiskt att Bostaden har standardmått på sina grejor men standarden kanske har ändrat sen våran lägenhet är byggd?? ‘tevetja heller. Väldigt irriterande var det iallafall!!

Idag ska jag sooova och sen inte göra ett s-k-i-t! Jo kanske slå in klappar!! Det är ju inte så många dagar kvar till dopparedagen nu så det börjar vara som dags. Jag TROR att jag har klart alla klappar men måste ta mig en funderare. Vet att jag inte har köpt morgonklappen åt gubben än men jag tror jag vet vad jag ska köpa 🙂 Måste bara få tillfälle att fara iväg och handla det.

Nu ska jag försöka logga in på internet igen så jag kan posta det här inlägget..

Snön lyser vit på taken, endast Inger är vaken…

7 responses to “19 december

  1. Det var fint att se ditt inlägg. Jag förstår verkligen. Trevligt att logga in på morgonen och få en liten pratstund. Jag hoppas att ni ska få en fin jul trots saknaden av pappa. Skönt att alla ska samlas så att ingen sitter ensam hemma den här julen. Kramar!

  2. Längtar tills vi ses på onsdag! Äntligen ett inlägg… Tror också morfar kommer vaka över oss. Apropå att inte bli sur över barnprat, när är det dags för er egentligen? ;P Jag vill ha en bebba att snutta på, fast inte en egen ÄN. Kram.

  3. Låter mysigt med julklappsinhandling/-inslagning:)

    Vi ska ha riktig uppesittarkväll på onsdag. Då ska skinkan griljeras och en Jansson ska göras (= härliga jullukter hema:)).

    Hoppas knäckebaket gick bra:)

    Kramis!!!

  4. Jag kan bara stilla och lite tyst hålla med Marie i hennes undran. 😉

  5. Härligt me uppdatering 🙂 Även om jag förstår att man inte har samma lust att skriva förståss när man haft det jobbigt! det var i alla fall härligt o se dig igen. Vi får göra det till en vana tycker jag.. att kuta runt på stan o sitta på nåt soft ställe o bara babbla.. ehrm… inte BARA om bebisar hihi… Kramkram

  6. Hoppas ni inte tog det där fel nu… no pressure menar jag. Vad jag ville ha sagt egentligen är att ni hade i alla fall blivit världens bästa föräldrar när det är dags & en liten kusin sitter aldrig fel liksom ;P Kraaam på er!

  7. Lite sugen jag blev på chinamat nu när jag sitter här ensam och tycker synd om mej själv mitt i natten *knorr*

    Men nästa gång måste vi ju faktiskt prova nåt nytt tycker jag. Kanske salladsbuffé? men då måste man väl äta så mycket innan man blir mätt 😛

    Ska försöka skippa bebissnacket nästa gång. Jag har ju lovat mej själv att inte snacka så mycke bebis när andra är med, men huvudsaken man håller sig från bajsblöjesnack, haha

    Tråkigt med diskho-grejen, jävla Bostaden! Tur du kan lämna tillbaka, men då kanske det inte finns nån som passar ?? :/

Leave a Reply

