Tillbaka igen..

Följande inlägg har legat i utkast sedan jag kom tillbaks från Kalix. Passar på att lägga ut det nu annars blir det väl aldrig av misstänker jag 😉
*****************************

Ja då var jag tillbaks i Umeå igen då.

Hoppade på bussen mot Kalix som gick kl 08 och somnade ganska omgående. När bussen körde in på busstationen i Kalix så stod Biggan där och väntade på mig. Vi var och köpte lite te och lite mat och sen åkte vi hem till dom. Jag var ganska så slut den dagen så efter matande av får och kvällsfika så gick vi i säng. Jag hade lite dåligt samvete för att jag stängde dörren till vardagsrummet för jag visste att äldsta katten TinTin antagligen ville komma och sova lite med mig i soffan men jag var så trött så jag kände att jag var tvungen att sova en hel natt.. och som jag sov!!

Lördag så matade vi får igen. De tyckte nog jag var en ganska spännande prick för jag hade Biggans jacka och Björns byxor (jag var såååå snygg) och de var inte alls rädda utan samlades runt mig och var nyfikna som bara den.
När vi ätit en sen frukost så bytte vi kläder och åkte på Ikea. Björn hade varit på firmafest kvällen innan så han följde inte med!!  😉 På Ikea var det HUR MYCKET folk som helst! Som tur var så skulle vi inte handla så mkt så vi tog bara en kasse, det hade aldrig funkat med en vagn!! Efter en sen lunch på Ikea så betalade vi och for sen en sväng på Djurmagasinet. Var dessutom in en snabbis på Intersport men där handlade jag ingenting. Var lite sugen på en väldigt rosa fleecetröja men det finns ju antagligen här oxå ifall jag nu vill köpa en.
Sen var det Ica Maxi som stod på tur innan vi åkte hemåt igen. Jag vart supertrött i bilen så jag var tvungen att slumra en stund. Jag mådde ganska knas medans vi gick på Ikea men det gick som tur var över sen. När vi kom hem hade Björn masat sig upp och matat bäsorna så vi kunde ta det lugnt, dricka te och prata en hel del.
Den här natten lämnade jag dörren till vardagsrummet öppen och mycket riktigt så kom TinTin in en sväng för att ligga lite på min mage men jag var ändå trött så han tyckte nog att det inte var så värst vidare spännande för han stannade inte nån längre stund.

Söndag tillbringade vi lite mer tid ute hos fåren. Molly var jättesugen på gosa så jag passade på att klappa och klia henne mer ingående. Mynta försökte tippa mig igen genom att sparka mig i knävecket (hon gjorde samma i fredags) och Luna var så ivrig efter godis så hon försökte klättra på mig men annars är de väldigt LUGNA får även om det kanske inte låter som det 😉
Efter att fåren fått sitt så var det dags för våran lunch.. sen dusch, ombyte till kattfria kläder och sen hemfärd. Har inte sovit nåt på bussen utan har suttit och läst ut Camilla Läckbergs senaste “Fyrvaktaren”. Som alltid är hennes böcker super!!

     
  

2 responses to “Tillbaka igen..

  1. Du är så vacker i dina fårkläder! 😉 Läckbergs böcker gillar jag också

  2. Shit det lät ju som värsta farliga fåren! jag hade då blivit rädd om nåt får hade tänkt fälla mig! 😛 hehe

Leave a Reply

