Fredagen den 13:e

Har nu gjort min andra natt av två och än så länge *peppar peppar* har det inte märkts av att det är “stora otursdagen” idag. Känner mig lite konstig i halsen och har så gjort sen igår kväll men jag har inte ont, det känns bara konstigt. Skickade sms åt Biggan igår om läget och sa att jag skulle känna efter under natten men som det känns nu så kan jag åka. Skulle nu hon säga att de inte vill bli smittade så respekterar jag det och stannar hemma men jag tror faktiskt inte att det är nån fara. Jag kan ju undvika att nysa och hosta i luften, och så kan jag tvätta händerna ofta 🙂
Det KAN ju oxå bero på att jag bara sovit 5 timmar igår, men jag tänker snarka gott på bussen på väg uppåt så jag hoppas att det går till sig. Fast jag vet inte, det kanske är dumt att åka?! Jag får höra vad Biggan säger…

Tycker det är sån hysteri kring svininfluensan. Folk tränger sig före i köerna fastän de inte tillhör riskgrupperna, det finns dom som stjäl vaccin för att ta själva osv. Men jag förstår det på sätt och vis för det är ett himla rabalder i media om det. Vissa läkare säger att man ska vaccinera sig medans andra säger att det inte är nödvändigt om man är fullt frisk och inte tillhör en riskgrupp, men att man bör vaccinera sig för att inte sprida smittan och underlätta för samhället typ. När har samhället gjort nåt för att underlätta för mig – jag bara undrar?? Om jag vaccinerar mig så gör jag det vecka 49 när riskgrupperna och föräldrar med barn vaccinerats klart, och då gör jag det för att inte smitta mamma och pappa. Inte för någon annans skull utan för deras.
En kollega tyckte att om jag vaccinerar mig nu så tar det ju några veckor tills jag har skydd och det stämmer ju men å andra sidan så vet jag ju inte när jag får träffa mams och paps igen. Pappa ska ju förvisso hit men jag vet ju inte när det blir OCH även om jag vaccinerar mig i morgon så kan jag ju hinna bli sjuk innan jag har fullgott skydd. Ja det är en jävla djungel det här. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak.
Jag skulle vilja veta om man genom ett blodprov kan se om man haft svinis, Micke har ju varit sjuk förra veckan och det skulle vara intressant att veta om det var svinis eller nåt annat. Om det var det så behöver han ju inte ta vaccin utan då har han ju blivit immun redan. Måste nog försöka ta reda på det men det är väl lönlöst att försöka komma fram till Sjukvårdsrådgivningen – de jobbar nog häcken av sig skulle jag tro.

Nee nu ska jag sluta filosofera ang svinis och istället äta frukost och sms:a Biggan för att höra om det är grönt att jag kommer dit i helg.

3 responses to “Fredagen den 13:e

  1. Svar JA, man kan via blodprov se om man har haft svinis! Gå hem och säg åt Micke att blöda lite.

  2. Åååh.. det skönaste med några lediga dagar är att slippa allt detta tjat om den jädra influensan haha.. jag har nog mest troligt spikat min lilla resa 😀 Måste bara kolla så släkten håller sig hemma när man kommer! Kul att du äntligen uppdaterat lite! Kram

  3. Jag vet allafall att om man misstänker att man har svininfluensan så får man inte åka in bara för att kolla om man har det, om man inte får akuta problem som andningsnöd såklart. Men kanske man få kolla det när man är frisk igen. Dont know. Vet bara att om det är pågående så får man inte

Leave a Reply

