7 november

Det är inte klokt vad dagarna går fort egentligen!! Snart är det första advent, sen blir det jul, sen är det nyår och så vips så är det ett nytt år!!
Har så smått börjat fundera lite på julklappar och jag har en del uppslag men har inte börjat köpa ännu. Jag vet att jag brukar ha en tendens till att skjuta upp allt tills det känns superstressigt men jag ska försöka iaf att vara ute i ganska god tid i år.

Har roat mig med att surfa runt och leta vinterskor på nätet och visst hittar jag men inte direkt några som jag känner att “DOM!!” om ni förstår hur jag menar. Får nog göra en repa på stan och kolla i de skoaffärer vi har här. Jag har ju mina walkingskor i goretex som funkar men blir det riktigt kallt så är de kalla. Skulle så gärna vilja ha ett par snygga, varma, o-hala och sköna vinterskor. Huxflux kan det ju vara 30 minusgrader när vi är i byn över jul och då blir det kallt om fossingarna. Orkar inte knalla runt i skoterskorna heller 😉 Nå jag hittar säkert nåt som jag gillar, annars får jag väl köpa nåt jag inte gillar – så enkelt är det.

ÅH nu är det snart dags för frukost – ME LIKE!!
Få se om jag tar bussen hem eller om jag går hem i snöblasket, det lutar mest åt bussen faktiskt. Det är lite jobbigt att promma när man varit vaken hela natten fast ibland kan det vara skönt.. om det inte regnar eller blaskar förståss.
Natti natti på er, eller godmorgon – ni får välja vilket ni föredrar 😉

7 responses to “7 november

  1. Jag läste varma o hala om skorna istället för varma, o-hala och började undra lite. Haha

  2. HAHAHA! Jag gjorde likadant första gången jag läste, och tänkte att “men gumman, varför vill du ha HALA vinterskor?!” 😀

  3. Ha! Jag tänker nog som du för jag hade inga problem att förstå dina o-hala skor! 😉

    Kul att “prata” lite med dig var det också.
    Kram!

  4. Jag såg minst 3-4 par på Din Sko som var snygga! Såg att Donna köpt ett par av dom jag tittade på. Men tyvärr var nästan alla i Mocka och helst vill jag inte ha mocka på vintern när det är blask, men det finns ju mest bara sånt material. Nåja….jag får se vilka jag tar. Som vanligt hinner de ta slut

    Jag skulle gärna gå i skoterskor, jag har inga så jag måste köpa nu till vinter, det är ju typ det enda man inte fryser i ! 😛

  5. Hahaha, jag fattade oxå o-hala direkt. Men är man “sko-fetischist” så är man kanske;D

    Har ni SNÖBLASK där uppe förresten?! HUGA!!!

    Jag är faktiskt klar med alla ulklappar som ska skickas upp till er:)
    Sen har vi lite fler klappar att köpa (till F:s syskonbarn bl.a.).

    Men jag känner mig ändå lugn i år (brukar oxå ha en tendens att vara sent ute – men så känns det inte i år:))

    Kramispårej!
    /M

  6. (måste rätta mig själv – innan någon annan gör det;)):

    ….Jag är alltså klar med alla JULKLAPPAR som ska skickas upp till Ume.

    “Ulklapparna” vet jag inte hur det är med…..hehehe;)

    /M

  7. Råka köpa ett par idag när jag var på Skopunkten….i mocka. Jag e värdelös, jävla Skopunktens fel !

Leave a Reply

