Jisses så det blåser ute! Det var så fint solsken när jag cyklade hem i morse så jag hoppades på att kunna sola lite när jag vaknade men ikket. Det är förvisso sol korta stunder men de blåser snabbt förbi 😦

Hade varit skönt att vara ledig hela helgen men i morgon har vi ju jobbgrejs ute i Skeppsvik. Kan säkert bli roligt men det hade varit roligt att vara hemma och dega oxå.
Vissa kamouflerar oviljan att åka med att jobba, “jag ställer upp för de andra” typ men de lurar ingen 🙂 Neh nu ska jag inte vara negativ, det blir säkert roligt där borta. Jag får vara ledig nån annan dag istället hoppas jag 🙂

Vet inte om det är för att hösten kommer men jag känner en längtan efter att ha nånstans där jag kan gå barfota i gräset! När jag var i Luleå hos syrran så gick jag runt utan skor, plockade både jordgubbar och svarta vinbär och åt direkt. Hur mysigt som helst.
Samma är det i byn, bara gå ut utan skor. Jag älskar att gå barfota på sommaren 🙂 Har roat mig med att kolla lite stugor å sånt i natt men det finns som inga roliga. Det ultimata vore ju om man kunde hitta en stuga vid vatten som även har fin gräsmatta, och så får den inte ligga för långt bort – jag vill kunna vara där ofta på sommaren fast då skulle jag väl behöva bil förstås. Ja ja vad är väl en bal på slottet, önska kostar ingenting iaf 🙂

Leave a Reply

