som en boll… boing boing

Igår kom vi hem till stan och i morgon åker jag igen 🙂

Dagen har inneburit tvätt, dammsugning, hämtning av hyrbil hos Hertz och handling. Jag borde egentligen packa just nu men kände en svår attack av sk packångest så jag tog en paus. VAD ska jag egentligen ta med mig till Luleå? VAD kommer jag vilja ha på mig på lördag?
Med tanke på att det blivit en hel del “slisk & slask” under semestern så tippar jag på nåt lössittande 😉 Det enda jag med säkerhet vet om lördagen är att jag ska ha bruna skor och att jag köpt mig lite cider. Ja och så vet jag att jag kommer dansa för det är jag ruggans sugen på!! 🙂
Ska dock ta det lite lugnt för på söndag ska jag till Skellefteå och titta när Teckla visar upp sig. Lär inte vara där kl 10 precis men jag har inte tänkt sova bort halva dan heller.

Idag när jag skulle åka buss till Hertz så stod jag i vanlig ordning och väntade på bussen vid hållplatsen. En buss som kom från stan-hållet stannade plötsligt vid infarten till parkeringen och försökte backa in! Hade aldrig sett nåt liknande så jag funderade ett tag på att försöka ta en bild med mobilen ifall bussen skulle hamna i diket. Efter 3-4 försök så gav föraren upp och körde vidare. Jag ringde Micke då jag antog att jag missat bussen, tänkte bara säga åt honom att jag tar nästa buss så han vet varför jag kommer senare. Plötsligt kommer då en buss från rätta hållet och tvärnitar.
“Ursäkta att jag är lite sen men jag var lite på villovägar” säger föraren.. Då var det hon som försökt backa in på parkeringen. HUR kan man köra så fel så man kommer från FEL håll????
Nå ja, jag tog mig ju till Hertz men även där fick jag vänta för biluthyrarDavid var ute på billeverans 🙂 Men vart hade jag bråttom? Ingenstans 🙂

Åh nu slog packångesten till igen men jag MÅSTE! Kan inte vänta hur länge som helst med det, har ju tänkt åka tidigt i morgon så jag ev hinner vara lite på stan i Luleå oxå. Inte för att jag behöver nåt särskilt men det är alltid kul att kolla in REAn. Jag kanske hittar nåt som matchar mina bruna skor bättre än det jag hittills packat ner i väskan 😉

Tjoflöjt

2 responses to “som en boll… boing boing

  1. Har du faaarit nu? Tur att ni inte var kvar i stockholm igår. Det tvärsregnade och tokåskade. Jag blev int klok på det vädret int.

  2. Vad kul om du kommer till Skellefteå i morgon! Tror vi kommer få gå in i ringen typ 12-13 nått så prick 10 är onödigt för din del så stress int’ 😀 Nåväl, du har ju mitt nr så slå en signal när du börjar närma dig. Ha så skoj ikväll också! kraam.

Leave a Reply

