Jag hade kunnat sola lite mer

Nu är vi tillbaks i Sverige, anlände i fredagskväll och det var ju liiite temperaturskillnad måste jag ju säga. Vi åkte från Sousse där det var över 30 grader och landade i Stockholms 15 grader. Men det var faktiskt ganska skönt.

Var en väldigt trevlig vecka i Sousse. Vädret var varmt och soligt, poolen var kanon och maten god. Det enda som störde var väsnet från underhållningen på hotellet varje kväll och så de jobbiga försäljarna men de lärde vi oss att undvika. Bara köra ner huvudet, sätta upp handen och säga “No”.
Har varit på två utflykter; en båttur med piratbåt och så en tunisisk afton då vi även fick se en ljud- och lasershow om Tunisiens historia.
En heldag hyrde vi solstolar vid poolen och solade men annars har vi gått omkring på förmiddagen och legat i poolen på eftermiddagen. Jag lyckades med konststycket att få ett skavsår och två blåsor på samma fot! Måste skaffa mig ett par ordentliga sandaler som är bra att gå i tills vi åker till Thailand för det lär bli en del vandrande i Bangkok åtminstone.
Skulle kunna tänka mig att åka tillbaks om jag vill ha en vecka med sol och bad men då tror jag att jag skulle välja ett hotell där det inte är daglig högljudd underhållning och där man kan vara hela tiden 🙂 Vårat hotell behövde man inte lämna men ljudnivån på underhållningen var jobbig när man som vi hade rummet mot scenen! Micke har lagt ut en filmsnutt och bildspel från vår resa – gå in och kika!!

Igår var jag ack så trött.. Vi var på grillmiddag i söndags hos Monica och Fredrik och det blev aaaalldeles för mkt vin till och efter maten! 😉
Jag å Micke åkte in till stan igår och shoppade lite grann. Jag köpte mest grejor på rea men även en vit mössa (ja jag vet men det kommer att komma en vinter även om den nu känns långt borta). På kvällen var vi och såg Harry Potter & halvblodsprinsen. Den var BRA och kändes absolut inte som 2,5 timma lång!!
Idag kanske vi tar en prommis till Farsta och är det fortfarande sol på em lär jag ta mig en tuppis på balkongen igen. Jag gjorde det igår mellan shopping och bion och det var så skönt 🙂 
Jag hoppas det fortsätter vara sol så jag kan bättra på brännan från Tunisien 😉

Nä nu ska jag lämna över datorn..
Ha det gott!!

Leave a Reply

