Hemma

Igår vart jag hes och knarrig igen så jag ringde till vårdcentralen. Fick prata med en sjuksköterska som skulle be en läkare ringa upp mig vid 16-tiden. En hel timma för tidigt (!!!) ringde ToreP och gav mig rådet att stanna hemma resten av veckan i absolut tysthet (jag får inte ens viska) och så skrev han ut Betapred (kortison) som jag ska ta i tre dagar. Jag tänkte inte stanna hemma först då en annan kollega oxå är sjukskriven den här veckan, utan jag tänkte att jag kör tills rösten pajar helt men efter att ha pratat med Donna så sa vi att jag stannar hemma till på lördag då jag har natt, nätterna är ju svårast att bemanna om och nu känns det faktiskt som ett bra beslut. Men det är attans svårt att vara tyst fastän jag är ensam hemma!! Jag är en sån som brukar gå omkring och sjunga eller prata för mig själv men nu är jag tyst.. helt tyst..

Det var bra att jag fick prata med ToreP för det var han som skrev sjukintyg åt mig för två år sen när jag tappat rösten och behövde intyg för sista dagen innan semestern. Jag sa att jag tappade rösten förra året oxå men att jag inte hade nån hosta då. Ja ja få se då hur det fortsätter.
Det kanske är nån tupp där iaf 😉

down_tupp

One response to “Hemma

  1. Sch! Spara rösten så du har mycket “prat” kvar till semestern. KRya på dig! Kram!

Leave a Reply

