Regn regn

Idag har det varit pissväder. Innan lunch så tittade solen fram men sen försvann den och nu regnar det. Var upp vid 05 tiden i morse och då var det väldigt vackert solsken, kanske får börja kliva upp då så jag hinner njuta av solen?!
Pratade med mamma igår, där regnade det och mamma undrade om sommaren var över nu. “Snart är det ju midsommar och då börjar det gå åt andra hållet igen”. Jag lever på hoppet om en varm och solig sommar, om inte så ska vi ju ändå åka utomlands en vecka 😉

Jag lämnade in min cykel på service igår innan jag hade fikadejt med Harriet. På fredag skulle jag få den igen men jag saknar den redan! Som tur är så har jag kvar min gamla cykel så ikväll har jag tvättat av den och oljat in kedjan och så pumpade gubben luft i däcken så jag kan cykla till jobbet i morgon. Det är lite drygt att gå, särskilt när jag (1) börjar 7 och (2) har blivit van att cykla! Jag har mer tid på mig att såsa på på morgonen när jag cyklar – det gillas! 🙂
Jag lär få trampa på lite mer än vanligt dock för den här har 26 tums däck mot min mormorscykel som har 28 tum men det är ju bara för i morgon och kanske på fredag 🙂
Kanske kan använda “gammelcykeln” som motionscykel? Trampa trampa trampa 😉

One response to “Regn regn

  1. Om det blir regnregn så brukar resorna försvinna fort. Vi har haft dåligt väder i flera dagar nu, igår tex så regnade det HELA dagen. Men just i skrivande stund så ser det hoppfullt ut, temp är runt +20 i solens strålar.

Leave a Reply

