Metallica igen

ikväll är det dags igen alltså – Metallica ska spela i Globen.

Kom till Sthlm i fredagkväll. Lördag var vi till Barkarby, gick på Ikea och nån klädoutlet men vi handlade bara lite grann på Ikea. Lördagkväll var det go’middag, vin och Buzz på kvällen.
Igår söndag prommade vi in till Sthlm, gick genom Hagaparken och det kändes verkligen som sommar fastän det inte var kanonsol. Jag hade väl tänkt shoppa lite grann men det vart inte så mkt, “bara” tre par träningsbyxor och en swettiströja i en butik som skulle upphöra. Tydligen skulle den upphöra redan förra helgen för då köpte Micke ett träningslinne åt mig där. Nå jag klagar inte.. 😉

Idag har vi varit en sväng till Solna centrum där jag hade tänkt shoppa mer men det blev bara ett par skor från Din sko. Jag har provat byxor på Cubus men det har varit jättekonstig passform på dom. Har de suttit bra i benen så har det glipat typ 10 cm bak i linningen och det går ju inte. Jag får nog köra med klänning/tunika/kjol och leggings i sommar.  Ska kolla på ellos.se om jag kanske inte hittar nåt där att beställa. Kanske Nelly har nåt kuligt oxå.

I morgon när vi åker hem så kommer jag åka direkt på jobbet vilket iofs är okej. Men jag och Sanna måste sitta med vår powerpoint presentation som vi ska göra inför Piteå. Jag har INGEN lust alls att göra presentationen, jag har liten lust att åka till Piteå öht i skrivande stund. Jag har ju inte valt själv att jobba med presentationen utan jag “anmälde mig frivilligt i min frånvaro” som det så fint sades. Nä usch jag känner mig väldigt negativ idag. Jag vill bara jobba, svara i telefon och inte sträva efter nåt mer. Jag kan kolla listor med telefonnummer så de stämmer men sånt här gillar jag inte. Inte när andra telefonister (Sundsvall, Sunderbyn och nåt till) ska titta på det.  Nåväl vad är en bal på slottet egentligen, jag får väl gilla läget och bita ihop och helt enkelt göra det bästa av allting. 
Nu ska jag sluta så ni slipper läsa mitt gnäll..

2 responses to “Metallica igen

  1. Hoppas Metallica rockar sockarna av er den här gången. 🙂 Det där med frivilligheten låter som lumpen – “jag behöver två frivilliga – du och du.”

  2. Halloj tjejen!!!!

    Vill bara säga att: JAAAA!!!! Metallica rockade FETT och
    STORT TACK för ert trevliga sällskap hela helgen: Det har varit så trevligt att ha er hemma hos oss i vår nya lägenhet och middagen igår var SUPERGOD. Jag glömde att ta med mig resterna som blev över till jobbet nu idag….snyft!! (men å andra sidan kanske det blir lite mellanmål närjag kommer hem eller “kvällsmums/snacks” senare ikväll. Kramar pårej!!!!!!!

Leave a Reply

