Trött som f**n

Det var himla god mat på Norrlandsoperan hörni!! Åt med god aptit, och drack gott vin till!
Sparris med lufttorkad skinka, tomatsallad med mozzarella & färsk basilika, regnbåge med vitvinskokta blåmusslor, pestogrillad fläskytterfilé, cannelloni med spenatsås, ugnsstekt potatis och till det vitlöksbröd och vitlöksbearnaise!! MUMS säger jag bara!! Och med tanke på allt gott som fanns så var 200 kr inga pengar alls! I priset ingick även kaffe och efterrätten som var Tiramisu.
Efter en väldigt trevlig och lättsam middag med mycket prat så hamnade jag och Sanna på puben där vi satte oss hos några av hennes kompisar. Helt plötsligt kom jag på att jag kanske borde bege mig hemåt, Sanna ringde Martin som jobbade i växeln och bad han kolla busstider åt mig. Min buss skulle gå om typ 10 min (01.30 mao) så jag vinglade hastigt iväg. Jaa jag vinglade för nykter var jag INTE! Och det fick jag sota för dagen efter! Huh huh säger jag bara!

Jag hade ju inget direkt inplanerat på söndagen (förutom att jag skulle jobba natten) men jag hade ändå lite ångest. Jag gillar inte att jag tappar kontrollen, att jag dricker för mycket. Jag ogillar det så mycket så ni ska veta att jag funderar på att sluta dricka punkt! Nu gillar jag att dricka ett gott vin till maten så det kan jag tänka mig att fortsätta med, men det är drickandet efter maten som jag måste försöka få kontroll på och det har jag inte idag.

Eftersom jag var svag och trött på söndagen så blev det ingen spinning, och iom det så är jag inte heller med i tävlingen som USM har så allt hopp står till Micke 😉
Jag följde med honom idag när han skulle på morgonspinning men i gengäld fick jag med honom på core efteråt 😀 Tycker det är SÅ SKÖNT att göra bort träningen på morgonen/förmiddan för då har du resten av dagen över till annat 🙂 Idag blev det film och en strosprommis in till stan med Micke, köpte sushi på Sagami och tog bussen hem medans Micke for till jobbet.

Just nu är jag väldigt trötter så det kommer bli en tidig kväll för mig. Ska snart lägga mig och lösa lite sudoku innan jag dejtar John Blund.  I morgon börjar jag kl 7, har mitt medarbetarsamtal med EB vid 10. Antar att det inte kommer upp så mkt nytt då men man vet ju aldrig 🙂 Efter jobbet så är det APT om den inte ställts in pga för få deltagare men det lär jag ju se i morgon när jag kommer till jobbet 🙂
Yes det är en lång dag i morgon så det blir skönt med en lång natts sömn!
Natti natti på er!

One response to “Trött som f**n

  1. Ops, jag ställde visst till det i lördags!? :S Hur full var jag egentligen? Jag minns inte ens att jag ringde Martin!? Fan nu får jag ännu mer fylleångest, gaaaah, jag som inte heller dricker mej full så ofta, men det behövs ju ibland för att bli påmind om att man ska ta det lugnt med alkoholen!

Leave a Reply

