Jag lever!!

Ja det var ju ett tag sen jag var in och skrev nånting men jag har helt enkelt inte haft tid eller lust att göra det!
Vad är det som här hänt sen sist då? Tja inte så mkt men jag har varit upp till byn och hälsat på där. Åkte till Luleå torsdag 13 november i min hyrbil. Hade bett om en volvo c30 men de hade ingen inne så Fredrik uppgraderade mig till en volvo s60 (eller var det en s80?? hmmm nå sk*t samma) = jag klagade inte!! 😀 Satte på radion och skrålade med heeela vägen till Gammelstan, ett tag tänkte jag att jag säkert skulle tappa rösten men det gjorde jag inte! 😉
14 nov på morgonen åkte jag vidare till byn med en liten omväg via Kalix. Jag och Micke hade gjort i ordning ett litet paket till Biggan & Björn som bägge fyllt 40 och jag bestämde mig för att surprisa henne lite grann så jag åkte förbi hennes jobb och lyckades pricka in deras fikarast!! Hon blev jätteglad OCH överraskad! Och senare fick jag veta att innehållet i paketet (Ume-te, Umekaffe, biscotti, en Julstrut från Årechoklad och så två små mjukisdjur, ett får och en groda) var uppskattat!! Har dock glömt fråga Björn om kaffet var gott, är lite nyfiken på det!! Måste ta och göra det…

Uppe i byn var allt som vanligt. Mamma tyckte att jag inte behöver gå ner mer i vikt men jag bara log och sa att några kilon till blir det (bara dom jävlarna, kilona alltså, vill släppa taget nångång!!!! 😉 ). Det kom ganska mkt snö på fredagkväll, lagom tills Kirunagänget var ute på vägen men det gick bra ändå. Det var Lena, Marie, Fredrik och så Isa som kom. Var jättekul att träffa dom igen, har ju inte setts sen i somras! Det är lite tråkigt med att bo här, att jag inte träffar alla så ofta som jag kanske skulle vilja ibland (men det blir nog till påsk igen).

På söndagen åkte jag till Pajala för att träffa Anna-lena och At kom oxå dit! När vi satt i köket hos A-le så slog det oss plötsligt att den enda från gamla tjejmaffian som saknades var Marlene så A-le ringde henne och sa att det var tjejmaffiamöte på Älvbrinken och vips så var alla samlade igen! 😉
Ljudnivån var hög kan man säga men det blir ju så när det är många barn samlade på ett ställe men det var jättekul att träffa tjejerna igen. Det var länge sen vi var samlade allihopa och kunde sitta och prata. Tyvärr vart det lite småstressat iom alla barn och ljudnivån men det kommer säkert fler tillfällen. Jag saknar verkligen tjejerna insåg jag men jag får se till att vi träffas fler gånger när jag är uppe i byn. Marlene bor ju i Pajala och At i Överkalix så det är ju inte så långt för henne att köra.

På tisdagen så åkte jag till Luleå för att sova över hos Ewa igen. Räknade ut att det var skönare att göra så iom att jag körde själv och det var ju inga problem för dom. Hann bada bastu och äta middag innan jag for. Sen på onsdag så var jag på Myrorna och Intersport på Storheden innan jag åkte hem till Umeå igen. Köpte ett par walkingskor på Intersport. Hade länge tänkt köpa nya prommiskor men har inte riktigt fått ändan ur men nu var jag dit och hittade ett par Adidas i Goretex för 750 kr! 250kr mindre än jag räknat med – woohoo! 🙂

Hmm är det nåt annat som hänt då?? Vi hade trivselfest med jobbet i onsdags, glöggprovning stod på programmet. Väldigt trevligt var det!! 😀
Jag och Micke har varit på bio och sett Madagascar2, hur kul som helst!! Måste försöka hitta musiken därifrån.

Idag ska jag vara och träna, bodypump är bokat. Egentligen har jag ingen lust men jag känner att jag behöver det. Ska ta i utav bara fanken så kanske jag blir på lite bättre humör oxå, har känt mig lite off i ett par dagar nu. Har ätit alldeles för mkt onyttigt och så har jag tränat alldeles för lite så det är dags att jag tar mig i kragen nu. Nästa vecka åker vi till Sthlm så då går ju träningen bort men å andra sidan lär vi gå en hel del och det är ju bra.

Nee nu ska jag gå och fiffa till mig lite grann. Kanske åker in till stan lite tidigare och kikar i nån affär innan det är dags för bp.

One response to “Jag lever!!

  1. Det hade ju hänt en hel del! Välkomna till Stockholm!

Leave a Reply

