Lördag hela veckan

Idag har jag haft lördag och i fredags hade jag lördag. Vete katten vilken dag jag hade igår men antagligen lördag 😉

Sov lite för länge i morse, vi hade ställt klockan på 0830 så vi inte skulle sova bort hela dan men när jag vaknade så hade jag kunnat sova mer – ett ganska tydligt tecken på att jag hade sovit för länge. 🙂 Tog mig nästan inte ur sängen och så är det när jag sovit för länge, annars brukar jag vara ganska pigg på mornarna även om jag sovit för lite. Det låter bakvänt men hey – det gäller ju mig!! 😉

Har varit och handlat på Maxi idag, få se om det blev sista gången med cyklarna för i år. Om två veckor kanske det är kanonväder eller så kan det vara snö, det vet man aldrig så vi räknar kallt med att det var sista cykelhandlingen idag.
Jag har laddat upp med avokado så nu klarar jag mig i några dagar igen. Tyvärr var de inte helt mogna men det gör ju ingenting, de mognar ju där de ligger i skålen vilket bara är bra – då hinner de inte bli dåliga heller. Jag ääääälskar avokado på mackan nämligen!! Hårt bröd, avokado och så örtsalt är NAM-NAM!
Micke har bullat upp med satsumas han. Tycker lite synd om honom som inte kan äta så mycket frukt men han får passa på att äta nu och fram till jul när satsumasen är som godast!
Köpte ingen äpple/päron/vanilj keso men då har jag en hel bytta på jobbet ännu 🙂 Hoppas bara ingen har slängt den idag när kylskåpet städats. Jag glömde nämligen skriva namn på den men de borde ju sett att datumet är bra på den! Nå, återstår att se. Jag kommer ju inte gå i konka om jag måste köpa en ny bytta precis 😉
Tycker den keson är så bra att ta som mellis på eftermiddagen då jag oftast är sugen på nåt sött. Den smakar verkligen GODIS och så mättar det bra = helt perfekt om du frågar mig!!
Finn Crisp Multigrain med lite sylt eller marmelad på är oxå mums men det äter jag oftast hemma till mellis 🙂

Jag trodde ju förresten att jag skulle slippa jobba natt till veckan men tji fick jag, på tisdag är det dags igen! Har inte haft den tidigare så det är den extra natten jag fått.. Nå det ska väl gå bra det är bara det att jag känner mig ganska less nattjobb för tillfället. Det går ju i vågor, för det mesta så går det bra och det är ganska skönt att få rå om sig själv men just nu känns det piss att jobba natt. 
Jag är trött och jag äter för mycket men det gör jag ju för att jag är trött.. och less.. och uttråkad.. Men det är inget att göra åt, jag är anställd för att jobba nätter och har inga medicinska skäl till att slippa nattpassen så det är bara att bita ihop. Förr eller senare blir det kul att jobba natt igen – det är jag övertygad om 🙂 

Näh nu ska jag sluta gnälla 🙂 Är snart nannadags för mig för jag börjar kl 07 i morgon (månne vem jag jobbar med?!) och då ringer klockan 0530. Är det varmare än 5 grader så blir det cykel, är det kallare så går jag så jag måste ha med det i beräkningen 🙂
Buss is not an option 😉 (Joo om det spöregnar så är det det men de går så pissiga tider)

Lägger in en bild på mig i min nya hårfärg (frisyren är ju inte direkt ny… ) oxå. Bildkvalitén är inte den bästa men den är tagen inomhus med min mobilkamera. Micke har ett foto på mig utomhus men den ligger på hans mobil som är med honom på jobbet just nu 🙂

KRAAAAM på er & nattinatti!

 

3 responses to “Lördag hela veckan

  1. Åååå vilken fin färg!! Å vad smal du är i ansiktet!! Känner du igen dig själv?

  2. Superfint och supersmal! Bra att få en bild innan ni kommer så jag känner igen dig 😉

  3. SUPERsnyggt ju! 😉 Passar kanonbra i mörkt också. Tumme upp!

Leave a Reply

