Ruskväder ute

Det blåser och regnar kanonmkt ute i skrivande stund. Fortsätter det så här så blir det nog buss till jobbet i morgon. Jag cyklade hem i regnet idag och blev kanonblöt. Mina regnbyxor gillar inte regn längre så jeansen under vart blöta. Gör inget när man är på väg hem men på väg till jobbet är det iiiiiiingen höjdare!

Har haft en soft vecka; ledig måndag-tisdag, jobbat natt onsdag-torsdag, sovdag fredag, jobb lördag- söndag, men nu till veckan blir det desto värre. Jag jobbar heeela veckan och avslutar med natt på fredag! Woohoo – not!!
På torsdag blir det roligt dock för då ska jag till frissan igen och som vanligt så har jag inte den blekaste om vad jag vill göra annat än att jag vill byta hårfärg. SUCK!
Ibland funderar jag på att byta frisör igen bara för att få en boost.. Kanske gå till Marcus på Wish som alla pratar så bra om men jag vet inte. Jag trivs ju med Rebban.
Tänk om jag skulle få ändan ur den här gången och lägga ut lite bilder?! He he he jaaa jag vet att jag är kass på det. Säger alltid att jag ska göra det men det blir aldrig av. J-A-G Ä-R L-A-T 😉

Annars har det inte hänt så mkt faktiskt *funderar*
Jag har spanat på kläder, försökt kolla lite jackor men har inte hittat DEN ännu. Faktum är att jag väl skulle behöva fler jackor; en när jag prommar till jobbet, en finare och en vardags lite varmare jacka. Jag hoppas på att hitta en på Tradera eller på Myrorna så det inte blir så dyrt.
Jag har ju en fin ulljacka som kanske fungerar fortfarande, måste prova den. Har ju oxå en täckväst som jag kan använda så jag kanske inte behöver köpa nån jacka alls? Joo eg borde jag köpa en regnjacka.. och byxor eftersom mina läcker.. 😉 Och så är de tejpade i baken för där hade de spruckit i sömmen.
Ja men ni hör ju!! Jag är i behov av nya kläder 🙂
Vissa iaf 😉
Vinterskor skulle jag måsta köpa oxå, eller prommi-skor eller både ock.
SUCK!!
Fast tror ni att det är såna kläder jag spanat på mest? Neee inte då 😉 Jag kollar byxor, kjolar, tröjor och toppar.. Sånt som jag redan har ganska mkt av och som jag inte är i akut behov av heller. En svart kofta vill jag ha, det är ganska akut men annars *skakar på huvudet*
Allt är inte av godo att gå ner i vikt 😀

2 responses to “Ruskväder ute

  1. Men när man gått ner i vikt så är det roligt att köpa fina toppar och kjolar och sånt som man inte kände sig bekväm i eller ens hittade tidigare. En vinterjacka är nödvändigt ont.

  2. Jaaa pling, lägg ut bilder!!
    Lainen vill det!!

Leave a Reply

