Söndag igen

Gårdagen bara försvann i ett nafs, antagligen för att jag mest sov hela dagen. Var inte särskilt pigg alls efter våran utekväll i fredags. Det blev för mkt helt enkelt och jag börjar allvarligt att fundera på att sätta en regel för mig själv för jag märker att jag inte har koll på min egen gräns längre. Det har säkert att göra med att jag gått ner i vikt och tål mindre (jag dricker ju inte särskilt ofta längre heller) men det är otäckt när jag inte minns allting. Som tex – vi var visst på Max och åt en burgare. Jag minns att Micke stod i kassan men jag minns inte att jag ätit en burgare!! Iofs är det ganska synd för det var visst en Nachoburgare och den har jag inte ätit förut, men då jag inte minns att jag ätit den så minns jag inte heller om den var god eller inte.
Usch, det kanske låter lustigt men det känns väääldigt olustigt för mig!! Jag är orolig helt enkelt!!
Nu kanske nån tänker att jag inte behöver vara orolig då jag inte dricker så ofta och det är iofs sant men jag vill ändå ha kontroll!! Förstår ni vad jag menar?!

Idag har det varit stora shoppingdagen även om det inte blev så mkt shopping ändå!
Jag var och hämtade hyrbilen från OKQ8 på morgonen och sen for vi till Ica Maxi där vi pantade en jäävla massa burkar och flaskor innan vi storhandlade. For hem, packade upp allting och åt lunch och sen for vi på ÖB. Handlade lite smått och gott innan vi for till Rusta.
Köpte lite småsaker där oxå (tvättmedel, duschcreme, hudlotion och nåt annat) innan vi gick in på Jysk för att kolla på en kontorsstol att ha vid datorn. Såg ut en och gick till kassan. Killen i kassan var så snäll så han sa att den vi tänkte köpa skulle bli billigare from i morgon så Micke sa att han kan vara och köpa den i veckan istället.

Efter det så åkte vi till Intersport och D&D.
Nog fanns det lite fint på D&D men det mesta var ganska dyrt och jag såg inget som gav mig en “ahakänsla” så det blev inget handlat där. Jag provade ett par Merrell skor som var på öppningserbjudande men jag blev snål :oP
Kanske blir köp senare.. jag vet inte.. Så velig som jag är så kommer jag väl inte kunna bestämma mig – eller nått 😉
Kollade lite grann på Intersport men där blev det inget handlat heller så vi åkte hem igen.

Det blev ju som jag trodde – bara för att jag sku shoppa så blev det inget handlat!! Nu har jag tänkt kolla byxor på HM och KappAhl, kanske hittar nåt där. Vet att HM har en tröja som jag vill ha, kanske kan hitta byxor där oxå..
Tycker det är besvärligt med brallor, kanske skulle gå över till klänning och kjol istället.. Jag tror nästan det, det är som enklare att hitta bra storlekar och lagom längd på sånt.
GinaTricot hade en snygg klänning som jag ska prova tror jag. Nu har jag ju stövlar som jag kan ha till oxå. Hade de förresten när vi var ut i fredags och de var kanonsköna!!

Nu ska jag gå och övertala Micke att börja laga mat. Ädelostkotletter blir det idag med ugnsstekt potatis till! MUMS!

2 responses to “Söndag igen

  1. Jag säger bara Almirida 2006 😉
    Det var er väl unt att gå på krogen och äta gott och dricka gott även om det blev lite mycket.
    Kram 🙂

  2. Gummeligummeligum! Så där blir det ibland. Även om du hade vetat exakt var din gräns hade gått så hade det kunnat bli så ändå. Ungefär som en snedtändning. Oroa dig inte. Det kommer nog dröja länge innan nåt sånt händer igen. Under hela min livstid har det nog hänt 3-4 gånger och under dom senaste 10 åren bara 1.

Leave a Reply

